Romania trebuie salvata!
Cotidianul.ro
29 Iul 2009 Izabela Niculescu
Contractul încheiat de Ministerul Turismului cu două agenţii de publicitate pentru derularea campaniei „Turist în România” înfurie televiziunile vizate să difuzeze spoturile. PRO TV, Realitatea TV şi Antena 3 spun că ar lua bani prea puţini şi că nu vor da nicio reclamă.
Ministerul Turismului are parte numai de bătăie de cap cu contractele pe care le încheie. După ce, potrivit dezvăluirilor publicate de Cotidianul în ediţia de miercuri, a plătit, conform unor surse din piaţă, un preţ aproape dublu pentru o scenă folosită la concertul de Paşte la Mamaia, adică 65.000 de euro, instituţia condusă de Elena Udrea are acum probleme cu contractul atribuit miercuri unei asocieri de două firme: Best Advertising şi Optimedia SRL pentru derularea campaniei „Turist în România”, contra sumei de 866.891 euro, fără TVA. Cele trei televiziuni care ar fi trebuit, potrivit documentului semnat de MT cu cele două firme, să difuzeze spoturile de promovare ale campaniei - PRO TV, Realitatea TV şi Antena 3 - nici nu vor să audă de aşa ceva la banii care li se oferă.
„Aşa cum au fost comunicate preţurile de minister, pentru care noi nu am fost consultaţi, Realitatea TV nu va difuza campania.
Este pentru prima oară, din câte ştiu eu, când nici una dintre agenţiile implicate nu a cerut oferte. E ca şi cum ar fi licitat ceva de la mine din casă, fără să mă întrebe dacă şi cu cât vreau să-l vând“, spune Sorin Enache, director general Realitatea-Caţavencu.
Nici PRO TV nu a fost consultat înainte de licitaţie, conform responsabilului PR Maria Apostol: „Nu a venit nimeni să ne ceară nici un preţ înainte de licitaţie şi nici până la ora aceasta nu ne-a contactat nimeni să ne întrebe dacă vrem să difuzăm campania. Preţurile sunt inacceptabil de mici pentru PRO TV“. La rândul său, şeful Clir Media - regia care administrează spaţiul publicitar al Antenei 3 - Laurenţiu Ionete, a declarat pentru site-ul paginidemedia.ro că oferta este inacceptabilă.
„În condiţiile actuale de preţ, Antena 3 nu va difuza campania. Nu acceptăm ca preţul produsului nostru să fie fixat aleatoriu de către terţi”, a spus Ionete. Conform MT, cele două firme vor „realiza difuzarea de spoturi de 30 de secunde. Câştigătorul a prezentat cea mai avantajoasă ofertă din punct de vedere economic în ceea ce priveşte costul pe punctul de audienţă (CPP), cu o valoare ponderată de 435,05 lei (faţă de celelalte oferte, care se situau la 789 lei, 809,8 lei, 726,4 lei şi respectiv 676,6 lei).
Ministerul Turismului a reacţionat ieri la scandalul ivit. Şi arată cu degetul spre televiziuni şi spre câştigătorii licitaţiei, care, în cazul în care nu pot onora contractul, vor plăti despăgubiri. „Este regretabil faptul că mai multe televiziuni din România susţin că nu vor difuza, pentru un preţ atât de mic, spoturile de promovare pe plan intern a destinaţiilor româneşti, după ce, în ultima lună, au criticat Ministerul Turismului, în numele interesului naţional, pe tema costurilor de promovare a turismului românesc. În situaţia în care o companie nu respectă obligaţiile asumate prin contract, autoritatea contractantă execută garanţia de bună execuţie, care, în acest caz, reprezintă 10% din valoarea contractului, şi poate cere în instanţă despăgubiri pentru prejudiciul cauzat”, se arată într-un comunicat al ministerului lui Udrea.
Best Advertising, dispusă să piardă bani
Contactat de paginidemedia.ro, directorul general al agenţiei de publicitate, Best Advertising, Marian Străchinescu, dă la rândul său vina pe minister, pentru preţurile mici oferite televiziunilor. „Sperăm că posturile tv vor înţelege, cu atât mai mult cu cât sunt convins că au avut acces la caietul de sarcini şi şi-au dat seama de preţul pe punctul de audienţă care reiese din cerinţele Ministerului Turismului”, a declarat acesta. Străchinescu este dispus chiar să şi iasă în pierdere. Câştigă în schimb „prestigiu şi experienţă pentru următoarele activităţi de acest gen”. „Considerăm că asta este suficient într-o perioadă tulbure”, adaugă acesta. Şeful Best Advertising a precizat pentru paginidemedia.ro şi care este limita pierderilor acceptabile: „Până la un maxim între 5 şi 10% din bugetul acestei campanii. Între 45.000 şi 90.000 de euro este programată. Dacă depăşeşte, mai bine pierd cei 20.000 de euro garanţia de participare, în caz că nu semnăm contractul”. Asocierea dintre cele două firme a câştigat în urmă cu două săptămâni şi derularea a 529 de spoturi pe CNN, contra sumei de 335.000 de euro, fără TVA.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu