Romania trebuie salvata!
28 Iul 2009 Lucian Gheorghiu
Cotidianul.ro
Documentele Ministerului Turismului demonstrează că şi Elena Udrea are de dat socoteală pentru preţul uriaş plătit pe închirierea scenei la concertele de Paşti de la mare.
Din procesul-verbal de recepţie nr. 512/22.04.2009 al contractului dintre Ministerul Turismului şi MediaPro Pictures rezultă că, pentru concertele din zilele de 18 şi 19 aprilie a.c. de la Mamaia, ministerul a plătit suma de 64.468 de euro (inclusiv TVA). Suma este defalcată pe patru capitole de cheltuieli: amenajarea scenei de 12 X 10 X 7 metri - 19.736 de euro, echipament sunet - 15.061 de euro, echipament lumini - 17.636 de euro şi echipament videoproiecţie - 12.035 de euro. În aceste preţuri (la toate cele patru capitole) sunt incluse şi transportul şi cazarea tehnicienilor care au lucrat efectiv la montarea scenei şi la funcţionarea aparaturii.
Ţinând cont că din documentele existente la comisia Ridzi (un contract între firma MobileEven şi Back Stage - firmă de top în branşa închirierilor de scene şi aparatură pentru concerte) reieşea că pentru concertul din parcul IOR din Bucureşti s-au plătit în jur de 9.000 de euro (scenă, echipament de lumini, echipament de sunet etc., iar pe scenă a urcat o formaţie cu pretenţii, Holograf - n.a.), există suspiciuni privind costurile scenei de la Mamaia pentru concertele din 18 şi 19 aprilie.
Cotidianul a contactat specialişti în domeniu pentru a afla dacă sunt sau nu reale costurile. Primul dintre ei, deputatul PSD Victor Socaciu, de peste 30 de ani integrat în lumea showbizului, ne-a declarat următoarele, după ce i-am citit întreaga documentaţie tehnică: „Din punctul meu de vedere, costurile sunt supraevaluate cu 60%. Am să dau un singur exemplu în care am fost implicat pe vremea când eram în CA al TVR, şi anume mă voi referi doar la costurile amenajării scenei de la Cerbul de Aur din 2008. Deci numai la acest capitol TVR a plătit 30.000 de euro. Dar dimensiunile scenei de la Braşov nu se compară cu cele ale scenei de la Mamaia, din câte ţin eu minte scena avea la Cerb o deschidere de 34-36 de metri, iar scena a stat în piaţă cel puţin trei săptămâni, nu două sau trei zile cât cea de la Mamaia. Cu echipamentele de sunet, lumini, videoproiectoare şi tot tacâmul - repet, şi o «staţionare» de trei săptămâni -, cu totul a costat în jur de 90.000 de euro”.
Un manager al unei firme cunoscute care produce şi închiriază scene, după ce a analizat toate detaliile cheltuielilor, a declarat pentru Cotidianul: „Într-adevăr, aparatura utilizată este de înaltă performanţă. La o scenă de dimensiunile şi aparatura folosită s-a lucrat probabil două zile la montare, au mai fost două zile de concert şi probabil o zi pentru demontare. Deci, în total cinci zile. Din punctul meu de vedere, preţul plătit este supraevaluat. La o negociere serioasă şi, repet, ţinând cont de calitatea şi performanţele aparaturii, se putea ajunge la 7.000 de euro pe zi, deci la un cost total de 35.000 de euro. Nu cunosc însă condiţiile negocierii. Totuşi, în domeniul în care activez, criza a produs efecte şi de regulă preţurile de închiriere sunt sub nivelul din ultimii doi ani”.
De menţionat că documentele - contracte sau procese-verbale de recepţie a serviciilor - ale Ministerului Turismului nu sunt semnate de ministrul Elena Udrea, în majoritatea situaţiilor semnând subalterni din instituţie.
Programul Ministerului Turismului, „Lumină la malul mării”, este înscris expres în proiectul de hotărâre de înfiinţare a comisiei Udrea, adoptat luni 27 iulie de Camera Deputaţilor şi va fi verificat de către deputaţi, alături de alte proiecte şi programe.
MediaPro spune că a avut cel mai mic preţ la licitaţie
Maria Apostol, reprezentantul MediaPro Pictures, susţine că firma „a participat la o selecţie de oferte alături de alte companii”. „Selecţia de ofertă a avut ca şi criteriu de departajare preţul. MediaPro Pictures a câştigat acest eveniment pentru că a avut cel mai mic preţ. Dacă «oamenii din industrie» puteau să organizeze evenimentul la un preţ mai mic, ne întrebăm de ce nu au participat la această selecţie de oferte”, afirmă, pentru Cotidianul, Maria Apostol. Tot ea spune că „MediaPro Pictures a primit suma de bani menţionată în contract”. (A.B.)
Două la prefectură
„Ministerul Turismului a achiziţionat evenimentele din 18, 19 aprilie de la Mamaia şi pe cele ulterioare, din 1 şi 2 mai, tot de la Mamaia, conform Ordinului Ministrului nr. 530 din 21 aprilie 2008 (este vorba de vechea formă de organizare a ministerului - n.a.). La selecţia de ofertă s-au prezentat două firme, una fiind descalificată pentru că oferta acesteia era incompletă şi neconformă.
Costurile serviciilor achiziţionate de la firma MediaPro Pictures s-au încadrat în bugetul estimat de minister pentru respectivele programe”, ne-a declarat purtătorul de cuvânt al Ministerului Turismului, Luminiţa Kohalmi. Precizăm că suma de 64.468 de euro este extrasă strict din procesul-verbal de recepţie a evenimentului din 18 şi 19 aprilie, „Lumină la malul mării”, şi nu se referă la cel din 1 şi 2 mai, destinat deschiderii sezonului turistic.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu