Romania trebuie salvata!
Realitatea.net
Ileana Popescu
Metrorex se află alături de CFR Călători, CFR Marfă, Termoelectrica şi CNADNR pe lista companiilor publice care au pierderi uriaşe, motiv pentru care Guvernul şi-a luat angajamentul în faţa FMI de a creştere a tarifelor practicate. În interiorul Metrorex, situaţia nu pare să fie atât de neagră, de vreme ce compania are bani să plătească sporuri şi indemnizaţii angajaţilor.
Tipareşte | Mărime text
Votează:
12345
Trimite articolul prin:
Cele mai importante ştiri din SOCIAL»
Sindicaliştii nu se înţeleg între ei când să intre în grevă
Pericol de explozie pe DN1, după ce o autocisternă s-a răsturnat
INS: Numărul bugetarilor a scăzut în iunie cu 6.200 de persoane
Peste 3.800 de pensii de invaliditate au fost anulate, în urma verificărilor
Un bancomat din Râmnicu Vâlcea a fost spart de hoţi
Acelaşi subiect pe REALITATEA.NET »
Metrorex vrea să majoreze preţurile, deşi cifra de afaceri i-a crescut cu 19%
Adaptare de criză la Metrorex: Salarii mai mari şi bilete mai scumpe VEZI SALARII
Udrişte: Tarifele Metrorex nu vor fi majorate de miercuri
Citeste totul despre:
CFR, exclusiv realitatea.net, FMI, Gheorghe Udriste, majorare, Metorex, metrou, pierderi, preţ, salariu, tarif
Trimite articolul prin:
ACTUAL » SOCIAL »
Deşi are datorii mari, Metrorex îşi permite să acorde sporuri angajaţilor
14 sep 2010, 13:07 |
Ileana Popescu | REALITATEA.NET Metrorex se află alături de CFR Călători, CFR Marfă, Termoelectrica şi CNADNR pe lista companiilor publice care au pierderi uriaşe, motiv pentru care Guvernul şi-a luat angajamentul în faţa FMI de a creştere a tarifelor practicate. În interiorul Metrorex, situaţia nu pare să fie atât de neagră, de vreme ce compania are bani să plătească sporuri şi indemnizaţii angajaţilor.
Udrişte: În 2010 nu s-a produs nicio majorare salarială / FOTO: mediafax.ro
Imaginea 1/1Lista cu veniturile nete din Metrorex încasate pe luna iulie arăta creşteri salariale mai mult sau mai puţin substanţiale pentru unii angajaţi. Cel mai mare salariu a fost încasat în iulie de un şef de serviciu: 14.985 de lei.
Directorul Metrorex a explicat că nu este vorba de nicio o majorare de salariu pe anul 2010 şi că "veniturile s-au edificat de-a lungul anilor, nu s-au stabilit ieri, alaltăieri". "Pentru anul 2010, nu s-a produs nicio majorare de salariu şi nici nu se va produce, sunt aceleaşi salarii ca şi anul trecut. Mai mult, fondul de salarii din 2010 este chiar mai mic cu 5% faţă de 2009", a declarat pentru REALITATEA.NET, directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte. Mai exact, cheltuielile cu personalul în 2010 sunt de 269,883 milioane lei, faţă de 284,496 milioane de lei, în anul 2009.
Oficialul a mai spus că salariile mai mari din unele luni se datorează sporurilor sau indemnizaţiilor pe care le-au primit unuii angajaţi. "Sunt venituri fluente la care s-au adăugat sporuri sau indemnizaţii. Un angajat care lucrează mai multe nopţi sau mai multe weekenduri într-o lună, primeşte un salariu mai mare. Atunci e normal să varieze venitul", a completat el.
Tot aşa se justifică şi salariul unui şef de serviciu de la metrou, care în luna iulie a crescut cu 100%. "Şeful de serviciu era în concediu medical de un an de zile, iar indemnizaţia de concediu de odihnă i-a crescut salariul pe luna iulie", a precizat Gheorghe Udrişte.
Legat de creşterea preţului călătoriilor la metrou, acesta a spus că au fost făcute nişte calcule privind suma de bani pe care Metrorex o va câştiga de pe urma majorarii, însă nu pot fi făcute publice, deoarece "nu s-au parcurs etapele definitorii până la stabilirea noilor tarife".
Creşterea tarifelor nu este singura măsură prin care Metrorex vrea să recupereze din pierderile înregistrate. "Încercăm pe diverse căi să creştem veniturile, din publicitate, din diverse colaborări pe anumite teme. Ajustarea tarifelor este urmarea îndeplinirii condiţiilor stipulate în Ordonanţa deUrgenţă 36 din 2001. Una dintre condiţii este ca de la ultima majorare până la cea nou propusă să existe un indice al inflaţiei cumulat de 5%. Metroul este îndreptăţit să propună o majorare", a conchis Gheorghe Udrişte.
Potrivit Realitatea TV, decizia de majorare a tarifelor a fost luată ca urmare a angajamentului luat de Guvernul Boc în faţa FMI de a majora tarifele celor mai mari zece companii publice care au pierderi uriaşe. Printre acestea, pe lângă CFR Călători şi CFR Marfă sau Metrorex, se mai află Termoelectrica şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu