Romania trebuie salvata!
Cotidianul.ro
Zilnic ne întrebăm şi îi întrebăm pe guvernanţi de ce trăim rău. Iată că uriaşul scandal generat de implicarea şefului Fiscului în protejarea afacerilor oneroase din vămile româneşti ne oferă un început de răspuns la întrebarea enunţată anterior. Principalul partid de guvernământ, PDL, a perfecţionat sistemul (existent de când lumea, în România) de producere a banilor negri proveniţi din contrabanda cu petrol pentru campaniile electorale. Cotidianul.ro a reuşit să creioneze schema după care funcţionează acest sistem.
NAC Industrii cumpără cantităţi mari de benzină 95 fără plumb şi motorină euro diesel fără să plătească accizele cuvenite, motivând că le foloseşte la fabricarea unui combustibil de tip II pentru focare industriale, numit NAC şi înregistrat la OSIM. Benzina şi motorina respectivă nu intră în componenţa combustibilului de tip II, conform manualului de procedură în care este înscris procesul de producţie. Ce face firma de casă a familiei Anastase cu benzina şi motorina cumpărate fără accize nu este greu de ghicit. Printr-o reţea de firme (din zona clientelei pedeliste) de distribuţie şi de benzinării, marfa ajunge pe piaţă, la pompă. Sau din nou la Oil Terminal, în Port la Constanţa, pentru a fi plasată la export. În acest caz, nu se mai folosesc firmele de partid, ci firme-fantomă, a căror existenţă se întinde pe durata efectuării unui singur transport de la Conpet Prahova, în Portul Constanţa.
Cât despre profiturile uriaşe de milioane de euro, este de la sine înţeles că acestea merg către buzunarele traficanţilor de ţiţei şi de acolo, mai departe, către conducătorii instituţiilor statului care protejează aceste afaceri oneroase cu produsele petroliere. Bineînţeles că punctul terminus al acestui circuit al banilor din contrabanda cu petrol se află la partidul sau partidele care reprezintă puterea actuală.
Un "ingredient" extrem de important în acest circuit al contrabandei cu produse petroliere este neînregistrarea în evidenţele contabile ale societăţii-distribuitor principal (în cazul de faţă NAC Industrii, firma clanului Anastase) a operaţiunilor comerciale aferente livrării către terţe societăţi comerciale (cele prietene, firme pedeliste ca şi NAC Industrii sau către firmele-fantomă, în cazul exportului de produse petroliere).
Trebuie menţionat şi faptul că neînregistrarea operaţiunilor comerciale de acest fel se practică, în oglindă, pentru perfecta funcţionare a activităţii de contrabandă, şi în Portul Constanţa, atunci când produsele petroliere ajung în tancurile petroliere pentru a fi exportate. Acest lanţ de activităţi ilegale (dar atent protejate de la cel mai înalt nivel al conducerii ţării) conduce la sustragerea de la plata accizelor, taxelor şi impozitelor datorate bugetului consolidat al statului constând în TVA şi impozit pe profit. Pentru a avea o imagine cât mai exactă a nivelului sumelor halucinant de mari care se învârt în contrabanda cu produse petroliere, sărăcind bugetul statului, trebuie spus că depozitarul de ţiţei din Portul Constanţa înmagazinează circa 500 de mii de tone de ţiţei pe lună. Mai exact, este vorba despre capacitatea a 9 tancuri petroliere mari. Acestea lasă ţiţeiul, ţiţeiul pleacă pe conductele Conpet - care leagă Conpet Constanţa de Conpet Ploieşti, se procesează la rafinării, după care pleacă spre a fi distribuit pe teritoriul României, fie la export. Surse din SRI au declarat pentru cotidianul.ro că la un eventual control (efectuat aşa cum scrie la carte, nu doar aşa de ochii lumii) s-ar depista în jur de 64 de tancuri petroliere care descarcă ţiţeiul şi produsele derivate fără a plăti taxe, accize şi TVA. Astfel, prejudiciul creat statului român, într-o singură lună, de plimbarea de colo colo a petrolului se situează în jurul sumei 200 de milioane de euro!
Publicat Miercuri, 09 martie 2011 Cristina Horvat
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu