Romania trebuie salvata!
23 Feb 2010 Biroul de Investigatii
Cele mai multe gropi din asfaltul Capitalei au apărut în bulevardele reparate pentru sute de milioane de euro de firmele agreate de PD-L. Toate în mandatul primarului Adriean Videanu. Majoritatea gropilor sînt pe străzi aflate încă în garanţie, deci care ar fi trebuit să reziste iernii.
Colentina îţi rupe retina şi-ţi consumă benzinaLa această oră, Şoseaua Colentina este campioana drumurilor stricate din Capitală, fiind ruptă de gropi şi crevase de la un capăt la celălalt. Dacă vă place aventura off-road, Şos. Colentina este printre cele mai bune trasee din Bucureşti. Problema e faptul că drumul ăsta nu avea nici un motiv să ajungă în asemenea hal. Primăria Capitalei a plătit 55 de milioane de euro pentru repararea lui prin contractul „Modernizare străzi cu linii de tramvai – Şos. Colentina (Pod Voluntari-Mihai Bravu), atribuit în octombrie 2006. Lucrările au fost finalizate în vara anului 2008, ceea ce înseamnă că Şos.
Colentina a reuşit să ajungă ruptă în gură de gropi chiar în perioada garanţiei de 48 de luni. Pentru mulţumiri, vă rugăm să vă adresaţi constructorilor Eurovia Construct International, Swietelski şi Max Bogl, cei care au reparat cu atîta măiestrie acest drum. Cazacu, senatoarea PD-L a melcilor din traficProbabil că vă întrebaţi ce caută o firmă românească pe lîngă toţi străinii ăştia. Păi, răspunsul e destul de simplu: nu e vorba de orice români, ci de unii portocalii. Corect, aţi ghicit, e vorba de unii de la PD-L. Eurovia Construct este controlată de soţii Cornelia şi Dănuţ Cazacu. Cornelia Cazacu a fost senator PD-L pînă în 2008, iar soţul a fost şi el consilier la Primăria Capitalei pînă acum cîţiva ani. Contractul pentru reabilitarea Colentinei le-a fost atribuit de primarul Adriean Videanu. Aceeaşi asociere de firme a reparat şi Şos. Ştefan cel Mare (Dorobanţi-Obor) pentru încă aproximativ 28 de milioane de euro, contract atribuit în octombrie 2006 şi finalizat în 2008. Ce-i drept, drumul ăsta nu s-a cariat atît de nasol. Chiar şi aşa, la intersecţia Ştefan cel Mare cu Calea Dorobanţilor avem o groapă de toată frumuseţea, numai bună de rupt o bucşă, o bieletă sau hai, fie, o planetară mai uzată. Pentru vizionarea de cratere frumoase, pe toate gusturile, vă rugăm priviţi pozele de la feţele locurilor. Pe Giurgiului, spriţ de la Golden BlitzSaga gropanelor din Capitală continuă cu o firmă dragă preşedintelui Băsescu. Bravo, răspuns corect din nou, este vorba despre Euroconstruct Trading ’98. Patronii firmei sînt mult mai bine cunoscuţi ca „băieţii de la Golden Blitz“. În 2007, la intervenţia publică a preşedintelui Băse, ministrul Radu Berceanu a atribuit unui consorţiu de firme, din care făcea parte şi Euroconstruct, contractul pentru construcţia unui sector al Autostrăzii Bucureşti-Braşov. După cum s-au descurcat băieţii pe Şoseaua Giurgiului, nu prea avem încredere în viitoarea autostradă. Giurgiului a fost reabilitată între 2005 şi 2007, fiind inaugurată de Adriean Videanu în mai 2007. Pentru reparaţii, Primăria Capitalei le-a achitat „băieţilor“ aproximativ 22 de milioane de euro. Ce-am primit pentru banii ăştia? Gropi, multe gropi, cît vreţi voi de multe. Practic, Şoseaua Giurgiului avea spărturi încă de cînd Euroconstruct a turnat primul asfalt, înainte s-o inaugureze Videanu în mai. După iarna 2009-2010, situaţia se prezintă chiar mai bine. Aşa cum vă puteţi convinge din fotografii, avem cratere încă de la intrarea pe Şoseaua Giurgiului, imediat după Piaţa Revoluţiei. După vreo cinci minute de mers liniştit, maşinile voastre vor striga din nou „poc, trosc, au“ la intersecţia cu str. Luică. Iar aici chiar nu aveţi cum să evitaţi crevasele din asfalt. Căşuneanu, gropi cît alea de la BelluVă rugăm evitaţi Piaţa Eroii Revoluţiei (în apropiere de cimitirul Bellu), dacă ţineţi la maşinile voastre. Chiar dacă sînt autoturisme de serviciu, tot nu vă recomandăm să treceţi p-acolo. Şi drumurile neasfaltate din sectorul lui Vanghelie arată mai bine decît piaţa asta. Potrivit site-ului PMB, Euroconstruct Trading şi Pa&Co International au executat lucrări de reparaţie aici în cadrul contractului „Modernizare străzi cu linii de tramvai – Şos. Olteniţei (Piaţa Eroii Revoluţiei-Piaţa Sudului-Romprim). Pa&Co este firma lui Costel Căşuneanu, unul dintre baronii asfaltului. În prezent, Căşuneanu este anchetat de DNA pentru că ar fi încercat să şpăguiască un judecător prin intermediul senatorului PSD Cătălin Voicu. Contractul pentru Şos. Olteniţei le-a fost atribuit de Videanu în octombrie 2006 şi a fost finalizat în vara anului 2008. Valoarea lucrărilor a fost de aproximativ 46,5 milioane de euro, ceea ce ne nedumireşte un pic. Dacă 46 de milioane de euroi nu sînt suficienţi pentru a ne bucura de un drum întreg mai mult de doi ani de zile, atunci cam cît ar trebuie să plătim? 50? 100? Ziceţi, băi, nene, de la început, să ştim. Prietenii lui Negoiţă ne dau crater, nu gropiţăAjungem ceva mai în centru cu gropile din asfalt şi trecem şi la o altă categorie de constructori: cei care ar trebui să întreţină drumurile. Spunem ar trebui, pentru că ne-am şi v-aţi convins deja că n-o fac. Sau dacă, totuşi, se îndură, iarna asta rezultatul este destul de prost. În 2005, Primăria a dat mai multe străzi în întreţinerea unor firme de drumuri. Bulevardul Carol I (zona P-ţa Universităţii – P-ţa Pache Protopopescu) se află pe lista străzilor întreţinute de Tehnologica Radion. Cît de bine întreţine Tehnologica vedem între două semafoare, pe o distanţă de 200 m. De la începutul bulevardului Pache pînă la biserica Armenească avem cinci gropi mari, late şi adînci. Mulţumim, bă! Tehnologica este una dintre firmele preferate ale primarului pedelist Liviu Negoiţă, care le-a atribuit contracte în valoare de 60 de milioane de euro. Patronul firmei de construcţii, Theodor Berna, este asociat cu Florina Gruia, prietenă apropiată a primarului Negoiţă, abonată şi ea la contractele Primăriei sectorului 3. Şi dacă tot vorbim de bani, vă mai spunem că valoarea contractului de întreţinere a pachetului de străzi (în care se află şi bd. Carol) este de 20,202 milioane de euro. Firmele dragi lui Pirpiliu produc găuri deloc pirpiriiTot în întreţinere se află şi strada Teiul Doamnei din sectorul 2. Însă, după cum arată drumul ăsta, întreţinerea lui e doar o speranţă moartă de multă vreme. Priviţi fotografiile de pe site şi vă veţi convinge de acest lucru. Nu ai cum să ocoleşti nici una din sutele de tranşee care se iţesc în drum. Mulţumim pe această cale Primăriei Capitalei şi firmei care ar trebui să aibă grijă de drumul ăsta: Delta ACM. Valoarea contractului de întreţinere a pachetului de străzi din care face parte şi Teiul Doamnei este de 16,681 milioane de euro şi a fost atribuit în 2005. Într-un articol din septembrie 2009, România liberă a arătat că Florea Diaconu, patronul Delta ACM, are legături cu PD-L prin Ionel Pirpiliu, fratele deputatului PD-L Ştefan Pirpiliu. Ionel şi Florică au fost asociaţi în firma Rosal Invest, controlată de Silviu Prigoană, deputat PD-L în prezent. În 2005, cînd Delta ACM a primit contractul de întreţinere, Ştefan Pirpiliu era consilier general şi preşedintele Comisiei de Transporturi şi Infrastructură a PMB. Şi, desigur, primar ales era domnul Adriean Videanu.Dacă doriţi mai multe poze cu gropi vă poftim sus, în galeria FOTO.Primăria, de dat în judecată pentru despăgubiriPoate l-aţi văzut la televizor pe domnul primar Sorin Oprescu şi vă simţiţi cam confuzi. Da, primarul nostru e bătrînelul ăla cu dinţi de castor şi strungăreaţă, care vorbeşte ca un taximetrist. Dar nu asta e important, ci faptul că nenea ăsta a declarat că a reziliat contractele de întreţinere pentru străzile Capitalei, inclusiv cele de care v-am vorbit noi. Ei bine, adevărul este un pic diferit. Nu s-a reziliat întreţinerea străzilor, ci gestiunea lor. Adică: constructorii nu mai merg pe teren să verifice starea drumurilor, ci angajaţii Administraţiei Străzilor. După verificările ăstora, Administraţia face informările de rigoare şi constructorii ar trebui să purceadă la efectuarea reparaţiilor. Ce înseamnă asta? În primul rînd, că ASB ar trebui să verifice zilnic drumurile, să vadă ce gropi au mai apărut. Fac lucrul ăsta? Directoarea Alina Roman susţine că da. Noi, care ne rupem maşinile în ele, sîntem tentaţi să spunem că nu. Apoi, Primăria şi Administraţia Străzilor se expun la riscuri mult mai mari la plata despăgubirilor. Şoferii care au asigurări CASCO şi îşi rup maşinile în găurile din asfalt primesc despăgubiri de la asiguratori. Ulterior, firmele de asigurări dau în judecată Primăria, Administraţia Străzilor şi firmele de întreţinere pentru a-şi recupera banii. Or, constructorii pot spune foarte uşor că ASB nu le-a semnalat gropile, deci ei n-aveau cum să le repare.Găurile portocalii = 150 de milioane de euroEurovia Construct, Delta ACM şi Tehnologica Radion sînt trei firme care ar trebui să-şi vopsească conturile în portocaliu. În mandatul lui Videanu de la Primăria Capitalei, cifrele lor de afaceri s-au dat de cîteva ori peste cap pînă au ajuns să uimească toată suflarea constructorilor de drumuri de la noi. Potrivit unui articol publicat de Ziarul Financiar, datorită contractelor de la Primăria Capitalei, în 2008, firmele lui Cazacu, Diaconu şi Berna au devenit cele mai profitabile firme de construcţii de drumuri din ţară. Cea mai profitabilă societate era Tehnologica Radion, cu un profit net de 32 de milioane de euro, obţinut, de exemplu, din contractele pentru reabilitarea Căii Moşilor (54,666 milioane de euro), modernizare străzi urbane – pachet 6 (şapte milioane de euro) sau modernizare străzi cu linii de tramvai – str. Viitorului (15,777 milioane de euro). În asociere cu mai multe societăţi de construcţii (printre care şi Eurovia Construct), Delta ACM a cîştigat şi ea mai multe contracte pentru reabilitări de străzi. Printre altele, este vorba despre cele pentru modernizarea bulevardului 1 Decembrie 1918 (aproximativ 40 de milioane de euro), modernizarea bulevardului Iancu de Hunedoara (aproape 15 milioane de euro) sau modernizarea străzii Ştirbei Vodă şi a bulevardului Dimitrie Cantemir (13 milioane de euro).