vineri, 19 iulie 2013

Cum a ajuns Gruia Stoica de la afaceri cu fier vechi la privatizarea CFR Marfa

Romania trebuie salvata!
de Claudia Pirvoiu HotNews.ro

Joi, 20 iunie 2013, 16:30 Economie | Companii

Cine este Gruia Stoica, cel care controleaza Grupul Feroviar Roman, singurul ofertant ramas in cursa pentru privatizarea CFR Marfa? Este un controversat om de afaceri, supranumit "regele vagoanelor" fiind plasat in 2011 de revista Forbes in Top 10 "Cei mai bogati romani". Intr-un interviu acordat ziarului Libertatea, spunea ca a intrat in afaceri in 1990, iar pana la 25 de ani avea deja stransi patru milioane de dolari. Potrivit informatiilor aparute in presa de-a lungul timpului, primii bani i-a castigat din afaceri cu fier vechi. Apoi s-a orientat catre transportul feroviar de marfa. Asa a luat fiinta, in 2000, Grup Feroviar Roman, companie care a ajuns sa fie cel mai important operator privat de marfuri din tara. In timp ce compania privata GFR crestea, compania de stat CFR Marfa pierdea. De altfel, Gruia Stoica s-a folosit foarte mult de operatorul de stat de la care a preluat atat active, cat si personal. Multe din vagoanele preluate de la CFR Marfa ar fi ajuns la fier vechi.

Omul de afaceri provine din comuna Toflea din judetul Galati, cu populatie majoritara roma, renumita pentru nenumaratele palate cu turnulete. Potrivit ziarului Adevarul, pana la Revolutie, bunicul si tatal sau au lucrat alaturi de alti 20 de mesteri pentru caile ferate romane. ¬Se importa mult. Inclusiv burghie mari, cu care se gaureau traversele de lemn de la sinele de cale ferata", a povestit antreprenorul in primul interviu acordat presei. Imediat dupa Revolutie, a infiintat firma Turnomet SA specializata in vanzarea de produse metalurgice. Cinci ani mai tarziu, a inceput sa livreze conducte petroliere Societatii Nationale a Petrolului SNP Petrom. SNP Petrom ii dadea in compensare produse petroliere. Astfel, a aparut necesitatea infiintarii unei companii de transport feroviar marfa, lucru pe care l-a si facut in 2000. Afacerile sale au inflorit, mai ales, in perioada fostul ministru al Transporturilor Miron Mitrea. Treptat si-a creat un imperiu prin grupul Grampet din care face parte si GFR.

Potrivit informatiilor din presa, Grup Feroviar Roman s-a folosit de activele CFR Marfa, companie care ar fi avut mult de suferit in urma unei asocieri cu societatea lui Stoica. Un reportaj difuzat in emisiunea "Romania te iubesc", de la Pro TV, se vorbeste de asocierea CFR Marfa-GFR pentru infiintarea Rolling Stock Company, o afacere controversata demarata in mandatul lui Ludovic Orban la Ministerul Transporturilor. Practic, CFR Marfa s-a asociat cu GFR pentru a crea o noua companie, iar 6400 de vagoane si aproape 100 de locomotive au fost declarate in plus pentru CFR Marfa au fost puse la dispozitia Rolling Stock. Participarea CFR Marfa a fost evaluata la 42 de milioane de euro, adica pretul de fier vechi al respectivelor trenuri, in timp ce GFR trebuia sa vina cu banii pt reparatii. Mare parte din acesti bani s-au intors la acelasi holding Grampet Grup din care face parte si GFR, adica reparatiile s-au facut tot la aceeasi companie, se arata in reportajul realizat de Pro TV. Desi, initial CFR marfa era majoritar, Grup Feroviar Roman i-a luat locul ajungand sa detina participatia majoritara. Practic, GFR si-a completat flota cu trenuri luate de la principalul sau competitor. Mai multe vagoane au ajuns la fier vechi. De aici si teama ca in cazul in care CFR Marfa ar ajunge pe mana lui Gruia Stoica, toate vogoanele companiei de stat ar fi taiate si vandute ca fier vechi. Acum GFR detine 30-35% din piata fata de CFR Marfa, 40-45%. Altfel spus, daca ar prelua CFR Marfa, Gruia Stoica ar ajunge sa controleze pana la 80% din piata. In aceasta privinta va fi nevoie si de avizul Consiliului Concurentei. In timpul mandatului lui Radu Berceanu, CFR Marfa a continuat sa piarda contracte in favoarea transportatorilor privati. De exemplu contractul de transport de la Conpet, societate la care Ministerul Economiei este actionar majoritar.

Actualul director general al GFR este Sorin Chinde care a fost sirector comercial la CFR Marfa. In 2005 a trecut la GFR. Un alt angajat al CFR Marfa care a plecat la grupul Grampet a fost Gratian Calin, fost director general al CFR Marfa.

Potrivit ZiuaNews.ro, ingineria demarata in perioada lui Ludovic Orban a fost finalizata in perioada ministrului liberal Ovidiu Silaghi." Printr-o inginerie administrativa, 1025 de vagoane detinute de CFR Marfa au trecut, prin intermediul unei alte firme - Rolling Stock Company Bucuresti, in custodia Grupului Feroviar Roman (GFR), detinut de catre afaceristul galatean Gruia Stoica. Astfel, pe data de 12.12.2012, directorul general al CFR Marfa, Constatin Zaharia, a convocat Adunarea Generala a Actionarilor (AGA) pentru "modificarea listei vagoanelor care se constituie aport in natura al CFR Marfa la capitalul SC Rolling Stock Company SA prin inlocuirea unui numar de 1025 de vagoane care nu au putut fi indrumate la uzinele reparatoare, cu vagoane de aceeasi valoare totala si caracteristici tehnice care permit manevrarea si expedierea lor la uzine reparatoare", spune ZiuaNews, citat de Cotidianul. Potrivit acestuia, Stoica este poreclit Mengele pentru viteza cu care decide taierea oricarui fel de uzina sau de vagon.

In timp, GFR a ajuns sa incheie contracte cu mari companii precum Compania Nationala a Huilei, Holcim, ArcelorMittal Galati, Petrom, Shell Gaz Romania, Rafo, Rompetrol, Lukoil.

In 2010, ziarul Adevarul relata despre "un scandal de proportii este pe cale sa izbucneasca in legatura cu modul cum compania Conpet SA (cu capital de stat) a acordat un contract de transport de petrol pe calea ferata in valoarea de 200 de milioane de lei noi (circa 50 de milioane de euro)". In acelasi ziar se arata ca exista suspiciuni cu privire la derularea licitatiei in urma careia a fost atribuit contractul companiei conduse de Gruia Stoica si fratele sau Vasile Didila. "Este cunoscut ca debutul in afaceri al lui Didila si Gruia l-a reprezentat comertul de fier vechi. Dezafectarea uzinelor din Tecuci, Marasesti, Adjud si Barlad le-a asigurat marfa necesara. Iar adevarate cohorte de rromi au batut in lung si-n lat, ca achizitori ai grupului, judetele Galati, Vaslui, Vrancea si Bacau", se arata in acelasi articol. Potrivit acestuia, licitatia de la Conpet a fost controversata mai ales din cauza faptului ca "statul a fost tras in piept chiar de catre stat". Oferta depusa de CFR Marfa a fost respinsa de Conpet si atribuita GFR. Aceasta in conditiile in care oferta GFR era la pachet cu CFR Marfa, care singura n-a izbandit.

Intr-un alt articol aparut in 2010 in Jurnalul National se arata ca Stoica a achizitionat societatea Turist Semenic SA pe care apoi ar fi devalizat-o.

Gruia Stoica ar fi fost casatorit cu Valeria Diana Schelean, deputat PDL, unul dintre membrii Comisiei parlamentare de reviziuire a Constitutiei. Parintii Dianei Schelean sunt asociati cu Zoltan Teszari intr-o societate numita RCS Management.

Despre Grup Feroviar Roman

•GPR si-a inceput activitatea ca operator de manevra in 2001, iar in 2002 a debutat pe piata de transport feroviar efectuand servicii pentru Petrom (in prezent membra a grupului OMV). Ulterior si-a extins cota de piata furnizand servicii de transport petrolier si pentru Conpet si RAFO. In luna august 2010 GFR a devenit cel mai important furnizor de servicii feroviare pentru S.C. Petrotel LUKOIL S.A, iar in luna decembrie a aceluiasi an a devenit cel mai important furnizor de servicii de manevra si transport pe cale ferata pentru Grupul ROMPETROL N.V, mai arata datele de pe site-ul propriu.
•Cele mai recente date de la Ministerul de Finante indica faptul ca in 2011, GFR a obtinut o cifra de afaceri de 761,05 milioane lei si un profit net de 28,9 milioane lei. Compania avea in 2011 datorii de 481,3 milioane lei, iar numarul mediu de angajati era de 2386 de salariati. In prezent, directorul general al GFR este Sorin Chinde, fost director comercial al CFR Marfa, potrivit EVZ.
•Intr-un articol publicat de Ziua in luna ianuarie 2013, se mentiona ca: "Directorul general de la Grup Feroviar Roman (GFR), care face parte din grupul Grampet, este un fost director al CFR Calatori, Sorin Chinde, iar sotia acestuia - Cristina Cintia Chinde - este tocmai actualul director comercial al... CFR Calatori. Cristina Chinde este cea care face politica de preturi la CFR Calatori, iar potrivit informatiilor detinute de ZIUAnews, face preturile in asa fel incat sa iasa in castig... GFR. Atunci cand CFR Calatori si GFR participa la vreo licitatie, GFR stie dinainte cu ce oferta urmeaza sa vina cei de CFR Calatori. Cristina Chinde este cunoscuta in companie si sub numele de ¬Nasa Mare¬, pentru ca, deh, cei trei supercontrolori - Florin Truica, Valentin Cioncan si Gheorghe Cazacu, care de ani de zile colecteaza si impart banii de la nasii de tren, sunt sub papucul doamnei director comercial. Trebuie precizat ca familia Chinde detine cinci apartamente si doua terenuri (in total 5.149 mp) in Bucuresti, vreo 15.000 mp la Popesti-Leordeni, dar si vreo 180.000 de euro in conturi. Sorin Chinde incaseaza lunar de la GFR circa 21.000 de lei, adica in jur de 5.000 de euro, iar sotia sa, de la CFR Calatori, 6.500 de lei, adica vreo 1.500 de euro".





REFERINTE

Gruia Stoica, catigatorul CFR Marfa, la TVR 1: Marea parte a sumei licitate va fi din credite. Daca nu voi plati, pot pierde 28 mil. euro; nu cred ca as fi putut sa risc acesti bani de dragul de a lua un trofeu
VIDEO UPDATE Relu Fenechiu: Grupul Feroviar Roman a castigat privatizarea pentru CFR Marfa. Suma oferita - 202 milioane euro plus angajamente de investitii de 900 mil lei
VIDEO Victor Ponta, despre privatizarea CFR Marfa: E absolut necesar avizul Consiliului Concurentei pentru a se finaliza tranzactia

Iata ca se intoarce la afaceri cu fier vechi! (Joi, 20 iunie 2013, 16:43)
LiviuIordache [utilizator]

Prima dragoste nu se uita, iata! Numitul se intoarce la afaceri cu fier vechi, adica va taia si va vinde la fier vechi pina va plati suma totala, dupa care va ramine singur pe piata, facind transport feroviar (pe infrastructura statului, reparata din bani imprumutati BERD) cit sa-i ajunga de un trai indestulat!

raspunde trimite


+35 (35 voturi)

Crin Antonescu & Fenechiu - Nasii CFR (Vineri, 21 iunie 2013, 3:19)
Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui LiviuIordache

Crin Antonescu conduce PNL, el l-a pus pe Fenechiu ministru la Transporturi deci e direct responsabil de aceasta privatizare dezastruoasa.

E incredibil cum USL isi bate joc de companiile de stat romanesti, sa vinzi CFR Marfa cu doar 200 de milioane de euro unui baiat de la centrul de colectare al fierului vechi ...care e singurul ofertant, e jenant pt un guvern din UE. DEMISIA, FENECHIU !!!

raspunde trimite


-2 (6 voturi)

Cât ? (Vineri, 21 iunie 2013, 11:57)
Drumetul_eclectic [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus






+7 (7 voturi)

Iata un calcul rapid! (Vineri, 21 iunie 2013, 15:16)
shuly [utilizator] i-a raspuns lui Drumetul_eclectic

Sa va ajut cu niste calcule pentru cat valoreaza vagoanele la fier vechi: 39.000 vgoane x 50 tone/vagon x 300 Euro/tona =585.000.000 Euro. Se scade cca 25 Euro/tona procesarea si transportul fierului vechi pana in port = aprox. 49 mil Euro; 585-49=536 mil.Euro; mai scadem cca 20% (pierderi+comisioane=107 mil), rezulta un venit net de 429 mil Euro. Frumoasa afacere, ce ziceti? Toate astea daca vagoanele se dau la fier vechi, dar sunt multe piese recuperabile, mult mai valoroase decat fierul vechi, care pot ridica cu mult suma de venituri.
Frumoasa afacere, ce ziceti?

raspunde trimite




+9 (9 voturi)

Privatizare a la Adrian Nastase! (Vineri, 21 iunie 2013, 14:55)
shuly [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

Ati uitat mai oameni buni cum se faceau privatizarile pe timpurile lui Bombo?Eu, fost director, la intreprinderea pe care vreau sa o privatizez(pe care intre timp am devalizat-o de clienti si de personal pentru ca i-am trimis catre firma mea)cumpar societatea ca sa raman si cu terenurile si cladirile companiei.Asa si aici.Vine neica nimeni asta, care culmea are o afacere cu vagoane si locomotive pe care le-a cumparat dupa ce a vandut fier vechi(ma intreb de unde a achizitionat el fierul vechi in cantitati industriale ca sa poata face 4 mil de euro in asa scurt timp)si cumpara (ma rog promite ca o cumpara caci banii ceruti de RELU nu ii are)CFR Marfa.De ce cumpara CFR Marfa un om care are deja o firma de impins vagoane?Ca sa o puna pe picioare???Ca sa bage banii pe care nu ii are intr-o gaura neagra??Ca sa bage in faliment si firmulita lui(care a avut un profitel de 4,5 mil euro fata de 200 mil ceruti de Relu)??Nu domnilor a promis ca o cumpara pentru a o falimenta si a avea el monopol in transportul de marfa pe calea ferata din Romania lui Copy Paste si a lui Relu Transformator.Este simplu.Este ca in povestile nemuritoare din popor in care regina furnica ii promite lui Fat Frumos ca daca o ajuta ii va fi si ea de folos candva.Nici macar nu au capacitatea de a inventa ceva nou in materie de furat si stiti de ce?Pentru ca romanii pun botul la prosteala,cardeala,mangleala si ridica in slavi orice bisnitar facand-ul om de afaceri.

raspunde trimite





+46 (48 voturi)

In acelasi mod,... (Joi, 20 iunie 2013, 16:47)
Ponta [utilizator]

.... in care au ajuns RRRRROMIII nostrii de la carute cu coviltir la BMW X5 si alte super Jeepane.
Nu este greu de identificat.

raspunde trimite


+16 (18 voturi)

intradevar..... (Vineri, 21 iunie 2013, 9:00)
translativus [utilizator] i-a raspuns lui Ponta

.....si aceasta "metoda" este singurul "succes" remarcabil al "alesilor", prin ea detasandu-se "adevaratii investitori strategici".
Vai de capul nostru de alegatori idioti !

raspunde trimite


+13 (13 voturi)

Rectificare: (Vineri, 21 iunie 2013, 11:00)
AlinBarna [utilizator] i-a raspuns lui translativus

Capul "lor!..;)

raspunde trimite


+14 (14 voturi)

din nefericire..... (Vineri, 21 iunie 2013, 11:51)
translativus [utilizator] i-a raspuns lui AlinBarna

.....atat cei care s-au prostituat moral vanzandu-si votul pentru un mic sau o punga cu orez si cei care, in prostia lor, se lasa mintiti permanent dar si cei care din resemnare, fatalism sau comoditate nu s-au prezentat la vot, formeaza masa vinovatilor pentru situatia dezastroasa in care urmariti penal, condamnati, turnatori, curve, escroci, mincinosi si natarai, ajung sa conduca tara.

Bravos popor, vai de capul nostru al tuturor caci nu suntem in stare sa aducem schimbarea in bine, de parca am face-o pentru altii, nu pentru noi.

raspunde trimite


+3 (3 voturi)

AlinBarna (Vineri, 21 iunie 2013, 16:19)
AVIATORUL [utilizator] i-a raspuns lui translativus

Bravo Domnule ,frumoasa si cuprinzatoare definitie a poporului roman.!

raspunde trimite






+12 (12 voturi)

mi se face pielea ca de gaina (Vineri, 21 iunie 2013, 11:58)
Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui Ponta

numai cand ii vad moaca din poza... ptiu Doamne.. stiu ca nu este prima data cand fenechiu este partener de escrocherii cu ..rrromii , insa sa se ajunga atat de departe..
CFR marfa, a fost construit la urma urmei cu sudoarea parintilor nostri. Si daca a ajuns in asemenea hal, a ajuns tot datorita unora ca fenechiu , ca boghiu fost director la electrica, si alti alti uslasi de frunte .. multi multi ocrotitori de sparlani de fier vechi.. etc.
Asa ca , personal, consider ca ceea ce s-a intamplat cu CFR marfa este nu numai o insulta la adresa romanilor ci mai ales o chestie penala.. Trebuie anulat imediat acest contract, si anchetat acest individ fenechiu, cunoscut pentru escrocherii. Sa-i indepartezi pe germani, sa indepartezi pe alti ofertanti seriosi si sa-l alegi pe gruia .gruianu adunatorul de fier vechi .. Prosti cei de la CFR Marfa ca nu se revolta. Iar in sprijinul lor sa vina si cei de la CRF calatori, sa-i sprijine , pentru ca daca nu, vor ajunge si eu condusi , adica mai pe sleau exploatati de indivizi imbogatiti din furt, ca personajul de mai sus

raspunde trimite




+41 (43 voturi)

E "de-al nostru, din popor" (Joi, 20 iunie 2013, 16:48)
Erasm [utilizator]

Are un nume de haiduc roman ("Gruia") si o fata de hot de codru, deci inca o companie de stat incaputa pe "maini bune". Din cate inteleg, este vorba de capusa CFR Marfa, care acum acapareaza tot, dupa modelul patentat de PSDR in 1992-1996. Ce ma distreaza cum romanii isi repeta greselile trecutului... Cine va fi Ceausescu II?

raspunde trimite


+12 (14 voturi)

Si care e diferenta? (Vineri, 21 iunie 2013, 7:56)
Nickson [utilizator] i-a raspuns lui Erasm

Privatizarea Petrom-ului a fost si mai dezavantajoasa, doarece la un pret de nimic s-a vandut nu doar infrastructura, ci si zacamintele de petrol pana la epuizarea lor. Si atunci care e digerenta intre haiducii "nostri" si "ai lor"?

raspunde trimite





+30 (34 voturi)

Suntem fraieri (Joi, 20 iunie 2013, 16:54)
Bota [utilizator]

Suntem fraieri. Gruia Stoica nu a dorit şi nu doreşte să cumpere CFR-ul. La ora actuală GFR-ul are majoritatea contractelor serioase de transport pe calea ferată iar CFR-ul numai ciurucuri. GER-ul dispune şi de un parc de vagoane şi locomotive mai bun decât CFR-ul şi care poate acoperii şi contractele de transport pe care le are CFR-ul. De ce să cumpere fier vechi şi să preia problemele cu personalul care trebuie disponibilizat?
GFR-ul a dorit să nu mai apară un concurent pe piaţă şi a reuşit. Când să plătească a venit cu tot felul de condiţii inacceptabile. CFR-ul va intra în faliment ca Oltchimul şi GFR-ul va rămâne singur pe piaţă!
Întrebarea este dacă guvernul şi Fenechiu sunt proşti sau au făcut pe proştii.

raspunde trimite



+28 (30 voturi)

pai na (Joi, 20 iunie 2013, 16:55)
nocomment [utilizator]

baga tot CFR-ul la fier vechi... cate tone de fier sunt acolo.

raspunde trimite


+18 (18 voturi)

no, (Vineri, 21 iunie 2013, 2:51)
thorin [utilizator] i-a raspuns lui nocomment

sa vedeti acum ce palate si turnulete isi trage Cioaba ... si centre pentru "ajutorarea rromilor".

raspunde trimite




+32 (34 voturi)

Nimic nou (Joi, 20 iunie 2013, 17:03)
Etre [utilizator]

Bun, sa inteleg mai bine, firma capusa care canaliza tot profitul fara sa aiba responsabilitatea intretinerii sistemului de cai ferate a ajuns sa acapareze tot.

Ca sa vezi ... desi sunt sigur ca au ofertat mai mult de frica, sa nu vina o firma de afara care sa le taie "malaiul"

raspunde trimite


+20 (20 voturi)

nu sunt 1234 (Vineri, 21 iunie 2013, 2:53)
thorin [utilizator] i-a raspuns lui Etre

da, ce zicea basescu acum cateva zile la TV? ca intuieste cine o sa ia CFR Marfa si nu ar fi ok.:D

raspunde trimite





-18 (30 voturi)

Cai Ferate (Joi, 20 iunie 2013, 17:46)
codrean [utilizator]







+23 (23 voturi)

vai de capul tau! (Vineri, 21 iunie 2013, 1:07)
un dac [utilizator] i-a raspuns lui codrean

malaxa a studiat in germania.
malaxa a adus muncitori nemti care sa lucreze in uzina si care sa-i invete pe romani sa lucreze.
malaxa a facut afaceri cu regele (cu spagile de rigoare, recunosc), nu cu fenechiu.
malaxa s-a apucat de "avere" serioasa la 37 de ani, nu la 24.
malaxa ii supraaprecia pe angajati )conditii de munca peste media europeana), nu-i platea la negru.
malaxa "gandea" locomotive, nu le "ardea".
malaxa aprecia oamenii de cultura (super sponsorizari), nu manelistii.
PS: un punct comun cu protejatul lui Malaxa, unul dintre ei-Nae Ionescu, am si eu: as interzice comentariile complet dezaxate!

raspunde trimite




-16 (34 voturi)

Bravo Gruia, sper sa ramana pe mana capitalistilor (Joi, 20 iunie 2013, 17:58)
marius123 [utilizator]
















+32 (34 voturi)

in toata lumea asta (Joi, 20 iunie 2013, 20:01)
codrutza [utilizator] i-a raspuns lui marius123

caile ferate merg bine. Si sunt sustinute de Stat! Austria, Belgia, Germania, Danemarca (tara insulara!), Franta... au cai ferate de nici nu-ti mai trebuie alt transport!
Numai la noi nu merg! Nu merg ca-s capusate de altii!!

Singurele "afaceri" pe care stiti sa le faceti sunt bazate pe FURT si CORUPTIE!
Daca in tara asta Politia, DNA, justitia si-ar face datoria, n-ati fi in stare sa supravietuiti nici o saptamana!!!

Luati-va de gat cu ministrii vostri cu tot! Si aruncati-va la gunoi, cu totii!!

raspunde trimite


+15 (15 voturi)

Cam asa... (Joi, 20 iunie 2013, 20:28)
Costache2009 [utilizator] i-a raspuns lui codrutza

Nu numai ca sunt "sustinute de stat" caile ferate, dar sunt chiar monopol de stat si obiectiv strategic. Stiu asta si prietenii, dar, mai ales, dusmanii... ;)

raspunde trimite



+17 (17 voturi)

ai dreptate (Joi, 20 iunie 2013, 20:32)
marius123 [utilizator] i-a raspuns lui codrutza

Banuiesc ca ai experienta de Vest, ca si mine.
Ai dreptate, si eu am locuit in Anglia multi ani si stiu ca e cel mai comod sa mergi cu trenul, la mare viteza si in siguranta.

Poate nu stii, dar s-a privatizat CFR Marfa, deci nu caile ferate. Caile pe care merg trenurile sunt in proprietatea statului.
Se cheama CFR Infrastuctura, care e proprietate de stat.
Deci statul ar trebui sa investesca in infrastuctura feroviara, ca sa merga vagoanele mai repede si in siguranta.

Nu stiu daca ai inteles. Deci CFR persoane e tot de stat. Si cred ca va merge la fel de prost ca si pana acum cat va fi de stat.
Deci, sunt de acor cu tine: caile ferate merg prost cat timp sunt de stat.
P.S. Sa nu comparam tarile vestice, si mai ales alea nordice, cu Romania. De asta nu suntem in Schengen, ca nu au incredere in noi.

raspunde trimite


+5 (5 voturi)

In UK sunt private (Vineri, 21 iunie 2013, 9:09)
slakeritul [utilizator] i-a raspuns lui marius123

In uk operatorii de cale ferata sunt toti privati. Asa ca exista si exemplul in care privatii pot face o treaba buna in domeniul asta

raspunde trimite




+5 (7 voturi)

Deutsche Bahn (Vineri, 21 iunie 2013, 9:40)
Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui codrutza

DB e companie privata la care statul german e un actionar minuscul fara putere de decizie.

raspunde trimite


0 (0 voturi)

Gresit (Marţi, 25 iunie 2013, 17:44)
zwilling [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

Statul german detine DB in totalitate!!!

raspunde trimite





+10 (12 voturi)

mariusica, ne lasi? (Vineri, 21 iunie 2013, 1:14)
un dac [utilizator] i-a raspuns lui marius123

gruia stoica e capitalist?
cfr marfa capusa cand la licitatii gfr castiga banii statului in competitie cu cfr?
zici ca ai stat in anglia...ai auzit vreodata de asa ceva?
oamenii "scoliti" de cfr se muta la gfr, dar sotiile lor raman in cfr in functii de conducere?
ai auzit in anglia de asa ceva?
o companie de 4,5 milioane profit cumpara cu banii bancilor (credite sperate, nu "semnate") echivalentul a peste 40 (PATRUZECI) de ani de profit si participa si in Bulgaria la o licitatie identica?
ramai in Anglia, tara asta, asa mica si proasta, nu are nevoie de tine.
Good bye Lenin!

raspunde trimite




+19 (23 voturi)

Mda... (Joi, 20 iunie 2013, 18:46)
Qwertz [utilizator]

Cam tziganos asa dupa fata si dupa nume...

raspunde trimite




+31 (35 voturi)

va amintiti (Joi, 20 iunie 2013, 19:21)
codrutza [utilizator]

in februarie 2011, cand au fost viscolele alea, cum un tren plin cu OAMENI, din Braila, s-a invartit prin frig, vreo 3 zile, cu oamenii din el aproape morti de foame, frig si disperare?
DE CE s-a invartit trenul acela, fara ca oamenii sa poata ajunge la un adapost, la un liman?

PENTRU CA cacaciosii de la CFR au dat prioritate unui tren de marfa al acestei JIGODII - iar JIGODIA, scartzan cum e (si "inginer de cai ferate", cum zic lingaii de mai sus) NU a pus un plug adecvat trenului sau cu marafeturi si asta s-a inzapezit!

Celelalte JIGODII, de la CFR, s-au grabit sa deszapezeasca trenul JIGODIEI sus-mentionate iar utilajul lor de deszapezire s-a blocat, blocand linia, la randul lui!!

ASTA este Marele Om De Afaceri, ASTA este CFR!!!

HUO, javrelor!!! Si luati-l si pe scursura de Fenechiu cu voi!!! Vedea-v-as inzapeziti PE VIATA!!

raspunde trimite



+21 (23 voturi)

Delicata treaba... (Joi, 20 iunie 2013, 19:22)
Costache2009 [utilizator]

Caile ferate sunt legate strans de securitatea nationala, oriunde in lume - basca, obiectiv strategic - ca va place asta sau ba, asa ca... mai bine tac si nu spun cine a putut gira asemenea aiureala de privatizare/externalizare. Totusi, Mihai Necolaiciuc - ala care a devalizat CFR, cot la cot cu privatu' Bucsaru - tot la GFR lucreaza acum sau e "doar" actionar?! Despre justitia mioritica ce sa mai spun, decat ca a spalat cu nesat onoarea inexistenta a tuturor "haiducilor" astora postcomunisti?!

raspunde trimite


-7 (17 voturi)

Ce securitate nationala? (Joi, 20 iunie 2013, 19:47)
marius123 [utilizator] i-a raspuns lui Costache2009












+8 (10 voturi)

"Renationalizarea" este exclusa (Joi, 20 iunie 2013, 20:37)
Costache2009 [utilizator] i-a raspuns lui marius123

Cum, draghe, sa mai "nationalizeze" statu' ce-a tot vandut pe te miri ce, daca s-au incasat "legal" comisioanele cuvenite?! Ca tot alde astia ca tine tipati ca muscati de vipere ce "sfant" e dreptul la proprietate, pana si-al lu' Patriciu sau Constanda, chiar daca au "castigat" fraudulos licitatii, fara sa-si mai indeplineasca obligatiile post-privatizare/externalizare sau daca au cumparat - pe doi dolari gauriti - niste dubioase si falsificate "drepturi litigioase"?! Hai, ca esti simpatic, da' n-ai "scoala" si competenta nici pana la genunchiul broastei! ;)

raspunde trimite




+8 (10 voturi)

De acord, ... (Vineri, 21 iunie 2013, 5:58)
Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Costache2009

... dar cu asaparlament si asa guvern, orice masura de securitate e inutila.

raspunde trimite




+19 (19 voturi)

cohorte... (Joi, 20 iunie 2013, 19:39)
samsi [utilizator]

de romi...

raspunde trimite



+14 (14 voturi)

4 milioane in 92-94? (Joi, 20 iunie 2013, 22:36)
un dac [utilizator]

dupa spusele lui avea 4 milioane la 24-25 de ani (92-93). dupa alte surse, avea 4 milioane in 94. Oricum ai suci-o, 4 milioane in maxim 4 ani la valoarea banilor din 1994 este imens.
Ce tara de tot rasu-plansu suntem.
Iar ne-au dat bulgarii o lectie de capitalism si de bun simt. Din pacate am ajuns la coada Europei din multe puncte de vedere. Mi-e sila.

raspunde trimite



+11 (15 voturi)

oricum (Joi, 20 iunie 2013, 22:59)
bec [utilizator]

peste citiva ani vor fi majoritari in Romania, de unde si stradania de a impune numele de rom in loc de tigan.
La urma urmelor, iliescu, bombo, varanul sint coetnici cu gruia asta si au croit o tara pe masura rasei lor.
Cine mai poate pleaca, cine nu o sa invete dialectul ''romani'' si o sa inghita manele si mizerie, fara numar, fara numar.

raspunde trimite



+11 (11 voturi)

Astia cand ajung pe la DNA??? (Joi, 20 iunie 2013, 23:44)
BineInformat [utilizator]

...si pe la puscarie dupa? Cu tot cu sustinatorii lor si cei care i-au favorizat.

raspunde trimite


+12 (12 voturi)

Nu cred c-ajung ... (Vineri, 21 iunie 2013, 6:02)
Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui BineInformat

De obicei afaceristii destepti care se baga in afaceri necurate folosesc oameni de paie pt. chestiile ilegale, asa incat ei sa nu poata fi legati. Treaba nu se intampla doar la noi, si mecanismul e peste tot acelasi. Cata vreme omul de paie isi tine gura, celui care l-a scos in fata n-are ce sa i se-ntample. Daca casca gura, i se pot intampla multe lucruri rele ...

raspunde trimite




+4 (4 voturi)

... (Vineri, 21 iunie 2013, 8:54)
rocknum [utilizator]

Ma mira intr-o oarecare masura cum mai au unii curaj prostesc mai ales ca usor usor au mai inceput sa intre in puscarie pt cazuri de coruptie. Daca s-ar fi privatizat pe vremea lui bombo nu m-ar fi mirat dar acum, cand nu mai sunt toti chiar intangibili, mai facibasa ceva pe fatza?

raspunde trimite



+7 (7 voturi)

Si ARR este capusata deja !? (Vineri, 21 iunie 2013, 9:45)
nicusoru [utilizator]

O alta firma ,autoritate de stat este ,,capusata '' de unii angajati care si-au facut la neamuri firme cu acelasi obiect de activitate .Este vorba de ARR ,Autoritatea Rutiera Romana ,aflata in subordinea Ministerului Transporturilor . Sintagma : Ce treaba am eu ca rudele au firma ,,nu tine '' .Legea trebuie schimbata,dar urgent . ! Da au voie neamurile sa aibe
firma ,chiar si sotia si copilul dar obiectul de activitate sa nu implice activitati similare cu ale angajatului la stat si neamurile sa nu aibe dreptul sa participe prin firmele lor sau in care sunt asociati la licitatii de achizitie de produse si lucrari din bani publici . S-a facut liniste Domnilor !?

raspunde trimite



+11 (11 voturi)

Jale (Vineri, 21 iunie 2013, 10:09)
ssgl [utilizator]

Pt. cei care nu au inteles, inceputul "firma specializata in vanzarea de produse siderurgice" inseamna ca lua tabla din SIDEX Galati, 20 tone pe factura 40 in realitate, si o vindea. Plata o facea ulterior......acum prin preluarea CFR Marfa va face bani grei din vanzarea de fier vechi! Tipic pt. Romania, acum spaga e mult mai mare nu se compara cu inceputurile.

raspunde trimite


+9 (9 voturi)

n-ai inteles nimic (Vineri, 21 iunie 2013, 12:24)
Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui ssgl

asta in anii '90 a cumparat toate cladirile si utilajele intreprinderilor falimentate de regimul Ilici, le taia bucati si le vindea la topitorii ca fier vechi.
cu asta s-a ocupat tziganul Gruia.

raspunde trimite




+8 (10 voturi)

Printre randuri (Vineri, 21 iunie 2013, 10:51)
benicio [utilizator]

Ce frumos reflecta materialul asta (foarte bun de altfel) cat de inutile sunt alegerile in Romania, sunt circ pentru prostime. Nu conteaza cine e ministru, nu conteaza nici macar ce partid e la putere, jocurile se fac oricum. Cand e de facut afaceri cu statul, toate buzunarele se desfac la fel, ca sunt rosii, portocalii, galbene sau verzi. Singurul lucru care conteaza si care s-a dovedit stabil in ultimii ani este o justitie independenta si curajoasa. Iar prin noua Constitutie tocmai asta se vrea, sa se distruga si acest ultim bastion. Sper sa nu ii lase UE sa faca chiar ce vor ei.

raspunde trimite


+8 (8 voturi)

Foarte corect (Vineri, 21 iunie 2013, 11:44)
Sani [utilizator] i-a raspuns lui benicio

In completare, cred ca singura sansa pentru Romania este sa construim o noua generatie de oameni.
Modalitate?

Scenariu:
1.Sa aducem muncitori straini,sa-i cointeresam sa vina in Romania (nemti, japonezi, olandezi, etc...) ca oricum avem o densitate mica a populatiei
2. Sa "importam" un sistem de invatamant complet diferit de ce avem acum, cu oameni noi, poate tot straini.

Poate in acest mod, peste 20 de ani Romania va arata altfel.

Utopie? Mai mult ca sigur!
Ne pierdem identitatea nationala? Oricum este vraiste. Ce valori mai avem? Micii, gratarele de 1 Mai?
Mai este interesat cineva de muzica, dansuri populare autentice? Patriotism adevarat?...Istorie corecta din care sa invatam?...mai citeste cineva poeziile lui Eminescu?...mai sunt apreciati marii oameni de cultura romani?...

Poate totusi invatam sa ne uitam in oglinda si sa tragem concluzii!

raspunde trimite


+2 (2 voturi)

Foarte corect. (Vineri, 21 iunie 2013, 16:22)
AVIATORUL [utilizator] i-a raspuns lui Sani

corect si adevarat .

raspunde trimite





+4 (4 voturi)

alte sacose (Vineri, 21 iunie 2013, 16:19)
chiuariu [utilizator]

sa vedem de unde scoate 200 mil. la nivelul lui de indatorare, nu se uita nimeni la el.

raspunde trimite



+3 (3 voturi)

Alt om de afaceri de succes (Vineri, 21 iunie 2013, 22:13)
ily [utilizator]

Sa ne traiasca hotii! Se pare ca nu se incheie furtul si marsavia din Romania.

Cine este Lufkin, compania care a investit 140 milioane dolari intr-o fabrica de echipamente petroliere langa Ploiesti

Romania trebuie salvata!

de Vlad Barza HotNews.ro

Miercuri, 19 iunie 2013, 15:42 Economie | Companii


Compania americana Lufkin Industries Inc a inaugurat langa Ploiesti o fabrica de echipamente pentru extractia de petrol si gaze, unitate pentru care s-au investit 140 milioane dolari si la care guvernul a contribuit cu subventii de 28 milioane euro. Lufkin a fost infiintata acum 111 ani in Texas si a pornit cu activitati in industria lemnului si cai ferate, investitia de acum fiind cea mai mare din afara SUA.

La fabrica din comuna Aricestii-Rahtivani din Prahova lucreaza acum 260 de oameni si se va ajunge la 350 spre final de an. Unitatea produce sisteme de extractie a petrolului, mai ales instalatii de pompare, iar lucrarile la fabrica au demarat in octombrie 2010. Capacitatea anuala poate ajunge la 1.100 de sisteme de pompare, iar 90% din productie va merge la export in 20 de tari din emisfera estica.

Fabrica este amplasata in parcul industrial privat Ploiesti West Park, din comuna Aricestii Rahtivani, iar suprafata este de 33 ha.

Lufkin Industries, Inc. comercializeaza si ofera servicii de mentenanta si reparatii pentru unitati de pompare, sisteme automatizate, pompe de gaz cu tija si piston, pompe cu cavitati progresive, cofraje de fundatii si produse de transmisie.

Lufkin a fost infiintata in 1902 in Texas si a pornit cu activitati in industria lemnului si cai ferate, iar din 1925 produce si unitati de pompare. Lufkin s-a listat in 1990 si a facut mai mult de zece achizitii din diverse domenii.

Compania a avut vanzari de 1,28 miliarde dolari anul trecut, din care peste 800 milioane dolari in SUA si doar 77 milioane dolari in Europa.





REFERINTE

Insarcinatul cu afaceri al Ambasadei SUA in Bucuresti: Investitia Lufkin in Romania este cea mai mare investitie din istoria companiei
VIDEO Basescu: Vom fi un partener al oricarui investitor care transfera tehnologie in Romania si care creeaza locuri de munca




[

15 comentarii


-4 (20 voturi)

Unde or vinde americanii sondele alea ?! (Miercuri, 19 iunie 2013, 16:39)
Ritzi Pitzi [utilizator]



+15 (19 voturi)

normal (Miercuri, 19 iunie 2013, 17:20)
adonis84 [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

Daca directorii, si toti care au posturi bine platite sunt numiti pe relatii ... normal ca se ajunge la faliment. Ei centreaza, ei dau cu capul. Tot smecherii de la putere cad in picioare, prostimea plateste iar firmele straine si smecherii infloresc.


+4 (6 voturi)

lufkin (Joi, 20 iunie 2013, 13:05)
consting [utilizator] i-a raspuns lui adonis84

pt nickname-ul normal. nici n-a inceput productia aceasta investiti si iti dai cu presupusul. probabil si cu ai facut la fel la inceputurile ei. uita-te la ford si aproximativ vei afla comportamentul industriasilor americani. si tre sa mai stii ceva. romania era un mare producator de utilaje petroliere pe care le exporta oriunde in lume. prin privatizarea tip nastase a petrom-ului, omv a distrus toata infrastructura industriei petroliere romanesti. "multumeste-i" lui nastase sau arunca cu noroi in el decat sa pui la zid o societate care abia incepe sa produca. esti precum spune ponta contestatarul de servici.






+15 (15 voturi)

Pai daca nu aveau comenzi (Miercuri, 19 iunie 2013, 21:05)
LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

cine voiai sa-i plateasca? De ce nu te-ai oferit tu sa le platesti salariile, si fii sigur ca nu o mai inchideau. Iar de ce nu mai aveau comenzi e alta poveste, trebuie de vazut ce a facut conducerea, daca putea face ceva macar, ca daca utilajele erau vechi si nu puteau scoate produse competitive atat calitativ cat si ca pret, atunci e normal ca e mai bine ca e inchisa, decat sa inghita bani de la contribuabili degeaba. Eu unul m-am saturat sa platesc impozite imense doar pentru a sustine mastodonti neproductivi, parlament supradimensionat, BOR, etc. Banii astia, daca tot ii platim, mai bine sa se duca la sanatate, invatamant...





+8 (8 voturi)

Unii au progresat (Joi, 20 iunie 2013, 2:58)
Archaeocyathus [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

altii, inca mai produc utilaj petrolier la nivelul anilor 60.



+4 (4 voturi)

Ritzi Pitzi, ciuciu brain (Joi, 20 iunie 2013, 12:35)
Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

Stimate Conspirationist
Datorita evolutiei tehnologice, Romania a ramas mult in urma dezvoltarii generale, in care SUA va conduce clasamentul pentru inca mult timp - probabil 50 de ani. Rusia a dat faliment dpdv tehnologic, si oricum era in urma americanilor. China mai are nevoie de inca 100(O SUTIKA) de ani pentru a ajunge din urma SUA, si s-ar putea sa nu o depaseasca in ce priveste tehnologia de top. Iar Ceaushika a cumparat in 1970 tehnologice second hand. In 90 noi vindeam tehnologie sh upgradata amaritilor care nu isi permiteau tehnologie ca lumea. Dupa dezvoltarea amaratilor, ei nu au mai dorit acest tip de tehnologie, si NOI AM IESIT DE PE PIATA. Scurt si cuprinzator, domnu Conshpartzatzie!!!





-5 (19 voturi)

Se leaga (Miercuri, 19 iunie 2013, 17:18)
A_Radu [utilizator]







+3 (3 voturi)

Cred ca pierdem ce e mai important (Joi, 20 iunie 2013, 4:31)
syms [utilizator]

(null)




+6

Lufkin (Joi, 20 iunie 2013, 8:56)
perugino [utilizator]

1 mai din Ploiesti nu are legatura cuLufkin. 1 mai a produs instalatii de foraj. Nicio legatura cu pompe de extractie !
Vulcan concureaza cu Lufkin, dar acesta este in faliment pentru ca dl. Tender are alte prioritati, pentru ca Vulcan concureaza in tarile in care vindeau (fosta URSS si tarile arabe) cu produse din China care sunt acceptabile cat de cat dar mult mult mai ieftine.
Lufkin este scump - nu are legatura cu Vulcan.
Petrom inca este - pe ultmele zile ale existentei Vulcan - partner cu Vulcan.

raspunde trimite



+5

UPET vs Lufkin (Joi, 20 iunie 2013, 10:04)
FulgerikaFiulPloii [utilizator]

UPET sau Utilaj petrolier Targoviste

-o fabrica ce asigura locuri de munca locuitorilor orasului Targoviste , o fabrica care avea contracte pentru minim 40 ani dupa revolutie si care a produs majoritatea utilajelor cu care se extrage titeiul din tarile arabe si nu numai .

Dupa revolutie a fost vanduta bucata cu bucata desi era foarte profitabila (parintii mei au lucrat acolo si stiu despre ce e vorba din interior)

http://adevarul.ro/locale/targoviste/cinci-supermarketuri-ridicate-uzina-utilaj-petrolier-targoviste-1_50abd2977c42d5a66380aeb1/index.html

Intrebarea este :
De ce trebuie sa vina strainii la noi sa faca o fabrica in cand noi aveam ceva foarte profitabil unde profitul intra la bugetul de stat ?

Cine ? actualul PSD



+2

lufkin (Joi, 20 iunie 2013, 11:30)
thek [utilizator]

mai, ce trogloditi de politicieni.....uita ca ROMANIA se poate lauda cu cel putin 3 premiere mondiale in domeniu,adica:PRIMA tara cu productie de titei oficial inregistrata in statistici internationale de 287 to care apoi ajung de ordinul milionului de tone au urmat abia apoi SUA in1859,Italia in 1860 etc
-in 1840 PRIMELE INSTALATII DE PRELUCRARE A titeiului se produceau tot aici ;
-in dec 1856 incepe constructia fabricii de gaz din Ploiesti pe numele lui Marin Mehedinteanu;
-in 1858 Bucurestiul este primul oras din lume iluminat cu petrol si PRIMA RAFINARIE !!!
Asa ca ce transfer de tehnologie cind ROMANIA AVEA SI EXPORTA IN 1989 tehnologie ????????

NU AVEM VOIE SA UITAN !!!!I ei doar au distrus si continua....va veni si vremea romanului !





+2

LUFKIN (Joi, 20 iunie 2013, 11:36)
proletara [utilizator]

Sa cantam "Oda bucuriei " din a IX-a de Beethoven ? Hai sa fim seriosi !
In Ploiest , personaje dubioase care ar trebui sa stea la puscarie, au dus la faliment UPETROM 1 MAI SA . Cati someri si cat ajutor de somaj s-a platit de statul roman ? Milioane de euro . UPETROM 1 Mai SA a functionat permanent cu profit, din 1908, pana la privatizarea din septembrie 2000, cand a fost luata de niste " neica nimeni" , lacomi si hoti, care si-au batut joc de tot ce era acolo .. De ce acum a dat guvernul subventie de 28 mil euro pentru Lufkin , cand UPETROM 1 Mai SA Ploiesti putea produce si exporta tot ce este necesar in domeniul extractiei de petrol si gaze ?
In curtea Upetrom se construieste acum un nou Kaufland ! Al patrulea in Ploiesti ! Suntem o buna piata de desfacere pentru someri si asistati social .
Si cate alte exemple puteti sa dati stimati comentatori ! De ce nu le reamintiti cu aceasta ocazie ? Uzina de la Sinaia , stie cineva ce mai este pe acolo ?







lufkin (Joi, 20 iunie 2013, 13:00)
perugino [utilizator]

Va repet: instalatia de foraj (1 mai sau Upetrom) e una, Unitate de pompare (gen Vulcan) e alta. Doar Confind mai produce asa ceva. Nu Targoviste, Sinaia, etc.
Notiunea de Contracte pe 40 de ani e non-sens, Contract ai pe anul asta, pe anul viitor, maxim al treilea an (Contract cadru). Daca ai comenzi care tie iti iau 40 de ani sa le produci - toate alea sunt comenzi pierdute, toti vor ceva acum, nu peste 40 de ani.
Ce e drept, Vulcanul tot mol si rezidential va ajunge pentru ca e in buricul Bucurestiului.
Iar masini uneltele din Lufkin costa zeci de milioane - sunt unicate, nici in SUA nu au ajuns inca.


+1

Mister perugino (Joi, 20 iunie 2013, 14:52)
proletara [utilizator] i-a raspuns lui perugino

am intels ce spuneti . Dar Adevarul trebuie sa-l stie toata lumea despre UPETROM 1 MAI SA ( fossta Concordie ) reutilat, retehnologizat si distrus .IMF Sinaia s-a mutata langa iasi, acolo s-au dus o parte din specialistii de la Sinaia . Guvernul sa se ocupe de autostrazi, sa functioneze turismul, ca in Turcia , Bulgaria si alte tari. Sa vina romanii plecati pe la usi straina , inapoi, acasa !





+1
Lufkin (Joi, 20 iunie 2013, 15:04)
proletara [utilizator] i-a raspuns lui perugino

Daca scrieti ceva asigurati-va ca este adevarat ! La UPETROM 1 Mai SA Ploiesti se fabricau instalatii de foraj, unitati de pompare si tot ce este necesar pentru extractia de petrol . Avem traditie in domeniu signor Perugino ! Va asigur ca UPETROM 1 MAI SA ar fi facut si acum profit daca era condusa de o echipa de buni romani ! Mare pacat, mare dezamagire ! Si exemple mai sunt, in fiecare mare oras . Lana de la oile romanesti putrezeste prin hambare .Turcia face covoare din lana si le exporta in intreaga lume. Cresterea viermilor de matase (sericicultura) de ce s-a renuntat la matasea naturalla ?