miercuri, 16 septembrie 2009

Patronul de la Golden Blitz decontamineaza autostrada Transilvania pe milioane de euro prin acte aditionale

Romania trebuie salvata!
Gardianul.ro

Regele asfaltului, Dan Besciu, patronul firmei Euroconstruct Trading 98 si al restaurantului bucurestean Golden Blitz, frecventat de liderii PDL, castiga zeci de milioane de euro din decontaminarea aliniamentului autostrazii Transilvania. Firma patronata de controversatul om de afaceri a castigat in luna mai, printr-o licitatie organizata de CNADNR, un contract in valoare de de 16,2 milioane de euro pentru decontaminarea amplasamentului autostrazii Transilvania, in zona Turda, unde pe o portiune de circa 12.000 metri pamantul este infestat cu cianuri, mercur si alte deseuri toxice. La inceputul acestei luni, Euroconstruct Trading 98 a primit inca 8 milioane de euro (majorare de 50% a contractului) pentru indepartarea substantelor periculoase. In prezent, Compania de Autostrazi se pregateste sa majoreze contractul din nou cu inca cateva milioane de euro, fara nici o baza legala, ne-au declarat surse avizate. Dan Besciu ne-a declarat ca “nu se stie cat va costa” in final decontaminarea aliniamentului autostrazii Transilvania.

Asocierea Euroconstruct Trading 98, Minesa ICPM Cluj Napoca, Uni Recycling, Setcar si Transilvania Constructii castiga zeci de milioane de euro din afacerea cu deseuri toxice de pe amplasamentul autostrazii Transilvania. Surse avizate ne-au declarat ca angajatii Minesa ICPM Cluj Napoca, firma care a efectutat studiile asupra deseurilor respective, ar fi stiut dinainte de prezenta mercurului si a cianurii pe amplasamentul autostrazii Transilvania. In studiul de prefezabilitate efectuat de Minesa ICPM Cluj Napoca, in urma cu aproape cinci ani, asupra amplasamentelor pe care exista depozite de hexaclorciclohexan apartinand Uzinei Chimice Turda, s-au descoperit deseuri pe baza de mercur, tiocianuri si cianuri. “Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale se pregateste sa majoreze inca o data contractul cu Asocierea Euroconstruct Trading 98, Minesa ICPM Cluj Napoca, Uni Recycling, Setcar si Transilvania Constructii. Problema este ca zilele trecute s-a majorat contractul cu aproape 50%. Asocierea condusa de Euroconstruct Trading 98, printr-un act aditional, a primit 8 milioane de euro. Legea nu mai permite majorarea contractului pentru decontaminarea aliniamentului autostrazii Transilvania. Este nevoie de cel putin o hotarare de Guvern pentru majorarea contractului cu asocierea condusa de Euroconstruct Trading 98”, ne-au mai declarat sursele citate. Potrivit acestora, asocierea Euroconstruct Trading 98, Minesa ICPM Cluj Napoca, Uni Recycling, Setcar si Transilvania Constructii primste bani pentru decontaminare din bugetul Companiei de Autostrazi prevazut pentru Autostrada Transilvania. “Se vor consuma si cei 8 milioane de euro si tot nu se va termina lucrarea de decontaminare a amplasamentului autostrazii. Ar putea urma alte acte aditionale”, ne-au spus sursele citate.

Pe americani ii costau 52,3 milioane de dolari

Potrivit studiului de prefezabilitate realizat de Minesa, o firma americana era interesata de decontaminarea depozitelor de deseuri toxice din zona localitatii Turda, respectiv punctele de la Batalul Aries, Depozitul Constructorul, Posta Rat si Depozitul DN 1. Pe amplasamentul autostrazii Transilvania se gaseste Depozitul DN 1 de pe care trebuie stramutate peste 200.000 de tone de metri cubi de deseuri. In documentul citat, firma Simple Green din Statele Unite ale Americii ar fi efectutat un calcul privind costurile de depoluare. Pe durata a 18 luni, in 2004, americanii ar fi realizat depoluarea pentru 52,3 milioane de dolari.

Dan Besciu: „Nu se stie cåt va costa decontaminarea“

De partea cealalta, patronul societatii Euroconstruct Trading 98, Dan Besciu, afirma ca nu stie cat va costa decontaminarea aliniamentului autostrazii Transilvania. „Studiile sunt efectuate de firma Minesa ICPM Cluj Napoca. Noi am procedat conform acestor documente, trebuie sa intrebati la societatea Minesa. Nu se stie cat va mai costa decontaminarea aliniamentului autostrazii Transilvania pana nu primim rezultatele de la autoritatile din Romania si de la cele din Germania”, ne-a explicat patronul societatii Euroconstruct Trading 98.

Stefan Etves

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu