Romania trebuie salvata!
cotidianul.ro
Cristina Horvat
Primarul Capitalei, urmaşul demn al tunurilor din Transporturi
Sorin Oprescu, dacă nu operează, se descurcă
Din gura doctorului-primar al Bucureştiului am aflat marţi că municipalitatea a demarat un studiu de trafic în zona adiacentă Stadionului "Lia Manoliu", pentru găsirea unor soluţii optime de transport şi circulaţie şi pentru evitarea blocajelor în momentul începerii organizării diferitelor evenimente. "Am început deja un studiu de trafic în zona adiacentă stadionului pentru a lua măsurile necesare astfel încât circulaţia în această zonă să nu fie blocată în momentul începerii organizării de evenimente pe Stadionul Naţional", spunea marţi Sorin Oprescu, citat de Mediafax.
Dorind să aflăm ce trăsnaie (de genul autostradă zburătoare, morcovi despărţitori pentru trafic etc) a mai făcut Sorin Oprescu, am căutat date despre acest studiu de trafic, pe care primarul general al Capitalei îl prezentase ca pe un leac miraculos al descongentionării infernalei circulaţii bucureştene. Surpriza oferită de datele găsite despre acest studiu a fost pe măsură.
De pe site-urile e-licitatie.ro şi SEAP am putut afla că licitaţia pentru realizarea acestui studiu a fost câştigat de o asociere de două firme: SC Search Corporation SRL şi SC Ediltrafic SRL. Contractul a fost atribuit în 8 august 2010, iar valoarea totală a este de 1.456.738 lei (circa 345.000 euro) .
Fericitele câştigătoare ale "mizilicului" de contract de 345.000 euro nu sunt nicidecum nişte firmuliţe oarecare, ci aparţin unor persoane care s-au aflat în permanenţă, în absolut toate guvernările, pe lista scurtă a societăţilor abonate pe viaţă la contractele cu statul.
Michael M. Stanciu, zis PTP (prietenul tuturor partidelor), dă lovitură după lovitură
SC Search Corporation SRL este compania americanului de origine română Michael M. Stanciu, cunoscut ca omul din umbra autostrăzii Bechtel (în timpul guvernării Năstase) sau omul care a făcut avere din proiectarea şi consultanţa pentru autostrăzi care nu există (în timpul guvernării Tăriceanu, mai exact în perioada ministeriatului lui Ludovic Orban). Firma lui Michael Stanciu a avut exclusivitate pentru consultanţa pentru modernizarea infrastructurii din România. Guvernele care s-au perindat din 1991 până în prezent, la Palatul Victoria, au sporit conturile lui Stanciu cu peste 1 miliard de euro. În lumea mică a consultanţilor pentru infrastructură, lui Michael Stanciu i se spune "PTP (prietenul tuturor partidelor)".
Firma lui Stanciu are un portofoliu impresionant de parteneriate controversate cu statul. Primul parteneriat de acest fel datează din 1991 şi a început prin asocierea SC Search Corporation SRL cu IPTANA (fostul Institut de stat de Proiectări Transporturi Auto, Navale şi Aeriene). Atunci, FPS a fixat un preţ infim pentru acţiunile Institutului de Proiectări, şi aşa s-a născut o societate mixtă, Iptana-Search, în care capitalul american reprezenta 51%, iar cel românesc, 49%. În 1999, acţionariatul societăţii mixte s-a rupt în două, după ce angajaţii Iptana au cumpărat acţiunile de la Stanciu, Iptana rămânând tot în proprietatea româno-americanului.
Şi în timpul guvernării Convenţiei Democrate (nota bene! cu Traian Băsescu veşnic ministru al Transporturilor), firma lui Michael Stanciu a prosperat şi tot de pe urma contractelor cu statul. Celebrele drumuri expres (multe dintre ele încă inexistente) începute de Băsescu şi continuate cu spor de Miron Mitrea, dar şi de Ludovic Orban, sunt "operele" lui Michael Stanciu.
SC Search Corporation SRL a fost puternic promovată în perioada în care ministru al Transporturilor era pesedistul Miron Mitrea. Prin cealaltă societate a sa, Iptana, Michael Stanciu a primit de la Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pentru studiile de fezabilitate şi proiectare a autostrăzii „Bechtel – Enka" un contract de 42 milioane euro. În 2006, Curtea de Conturi avea să constate în legătură cu acest contract că firma lui Stanciu a produs un prejudiciu de 215 miliarde lei vechi statului român.
În timpul ministeriatului penelistului Ludovic Orban, Michael Stanciu şi a sa companie, Search Corporation au fost luaţi în braţe de liberali, reuşind astfel să câştige licitaţiile pentru proiectarea drumurilor expres Piteşti-Craiova (13 milioane euro), Sebeş-Turda (4,9 milioane euro) şi drumul expres de legătura rapidă la Drumul Nordului (2,2 milioane euro).
Michael Stanciu s-a aflat în permanenţă în relaţii foarte bune şi fructuoase şi cu "marii" edili ai acestei ţări: Traian Băsescu, Adriean Videanu, Radu Mazăre şi ultimul, dar nu cel din urmă, după cum se poate vedea mai sus, Sorin Oprescu.
Radu Spirea, de la plantarea bidoanelor de plastic prin Bucureşti la proiectarea de parcări şi trasee
Ediltrafic SRL, societatea care s-a asociat cu firma americanului Stanciu pentru a pune mâna pe contractul de 345.000 euro pentru elaborarea "studiului privind identificarea şi analiza posibilităţilor de introducere a sensurilor unice de circulaţie, a benzilor de rulare dedicate transportului public şi de realizare de parcaje supraetajate în apropierea arterelor majore, pentru îmbunataţirea condiţiilor de deplasare în zona centrală a municipiului Bucureşti ", este o societate care aparţine grupului de firme Vesta Investment SRL, al cărui proprietar este un alt client politic peren, Radu Spirea. Despre Radu Spirea şi ale sale businessuri înfloritoare cu statul, cotidianul.ro a scris de curând, după ce numele acestuia şi al societăţii sale s-au aflat în atenţia opiniei publice, din cauza scandalului indicatoarelor turistice tridimensionale, pentru care ministerul condus de Elena Udrea a plătit 840.000 euro.
Iată cum doi veşnici clienţi politici şi-au dat mâna, de data asta peste bugetul deloc mic al Primăriei Generale a Bucureştiului, şi, sub atenta supraveghere a celui mai primar dintre doctori, au pus mâna pe un contract de 345.000, pentru realizarea unui studiu. Adică nimic altceva decât o altă iluzie aberantă pompos împachetată şi vândută bucureştenilor de Sorin Oprescu, pe post de viitoare mare ctitorie