miercuri, 16 septembrie 2009

Patronul de la Golden Blitz decontamineaza autostrada Transilvania pe milioane de euro prin acte aditionale

Romania trebuie salvata!
Gardianul.ro

Regele asfaltului, Dan Besciu, patronul firmei Euroconstruct Trading 98 si al restaurantului bucurestean Golden Blitz, frecventat de liderii PDL, castiga zeci de milioane de euro din decontaminarea aliniamentului autostrazii Transilvania. Firma patronata de controversatul om de afaceri a castigat in luna mai, printr-o licitatie organizata de CNADNR, un contract in valoare de de 16,2 milioane de euro pentru decontaminarea amplasamentului autostrazii Transilvania, in zona Turda, unde pe o portiune de circa 12.000 metri pamantul este infestat cu cianuri, mercur si alte deseuri toxice. La inceputul acestei luni, Euroconstruct Trading 98 a primit inca 8 milioane de euro (majorare de 50% a contractului) pentru indepartarea substantelor periculoase. In prezent, Compania de Autostrazi se pregateste sa majoreze contractul din nou cu inca cateva milioane de euro, fara nici o baza legala, ne-au declarat surse avizate. Dan Besciu ne-a declarat ca “nu se stie cat va costa” in final decontaminarea aliniamentului autostrazii Transilvania.

Asocierea Euroconstruct Trading 98, Minesa ICPM Cluj Napoca, Uni Recycling, Setcar si Transilvania Constructii castiga zeci de milioane de euro din afacerea cu deseuri toxice de pe amplasamentul autostrazii Transilvania. Surse avizate ne-au declarat ca angajatii Minesa ICPM Cluj Napoca, firma care a efectutat studiile asupra deseurilor respective, ar fi stiut dinainte de prezenta mercurului si a cianurii pe amplasamentul autostrazii Transilvania. In studiul de prefezabilitate efectuat de Minesa ICPM Cluj Napoca, in urma cu aproape cinci ani, asupra amplasamentelor pe care exista depozite de hexaclorciclohexan apartinand Uzinei Chimice Turda, s-au descoperit deseuri pe baza de mercur, tiocianuri si cianuri. “Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale se pregateste sa majoreze inca o data contractul cu Asocierea Euroconstruct Trading 98, Minesa ICPM Cluj Napoca, Uni Recycling, Setcar si Transilvania Constructii. Problema este ca zilele trecute s-a majorat contractul cu aproape 50%. Asocierea condusa de Euroconstruct Trading 98, printr-un act aditional, a primit 8 milioane de euro. Legea nu mai permite majorarea contractului pentru decontaminarea aliniamentului autostrazii Transilvania. Este nevoie de cel putin o hotarare de Guvern pentru majorarea contractului cu asocierea condusa de Euroconstruct Trading 98”, ne-au mai declarat sursele citate. Potrivit acestora, asocierea Euroconstruct Trading 98, Minesa ICPM Cluj Napoca, Uni Recycling, Setcar si Transilvania Constructii primste bani pentru decontaminare din bugetul Companiei de Autostrazi prevazut pentru Autostrada Transilvania. “Se vor consuma si cei 8 milioane de euro si tot nu se va termina lucrarea de decontaminare a amplasamentului autostrazii. Ar putea urma alte acte aditionale”, ne-au spus sursele citate.

Pe americani ii costau 52,3 milioane de dolari

Potrivit studiului de prefezabilitate realizat de Minesa, o firma americana era interesata de decontaminarea depozitelor de deseuri toxice din zona localitatii Turda, respectiv punctele de la Batalul Aries, Depozitul Constructorul, Posta Rat si Depozitul DN 1. Pe amplasamentul autostrazii Transilvania se gaseste Depozitul DN 1 de pe care trebuie stramutate peste 200.000 de tone de metri cubi de deseuri. In documentul citat, firma Simple Green din Statele Unite ale Americii ar fi efectutat un calcul privind costurile de depoluare. Pe durata a 18 luni, in 2004, americanii ar fi realizat depoluarea pentru 52,3 milioane de dolari.

Dan Besciu: „Nu se stie cåt va costa decontaminarea“

De partea cealalta, patronul societatii Euroconstruct Trading 98, Dan Besciu, afirma ca nu stie cat va costa decontaminarea aliniamentului autostrazii Transilvania. „Studiile sunt efectuate de firma Minesa ICPM Cluj Napoca. Noi am procedat conform acestor documente, trebuie sa intrebati la societatea Minesa. Nu se stie cat va mai costa decontaminarea aliniamentului autostrazii Transilvania pana nu primim rezultatele de la autoritatile din Romania si de la cele din Germania”, ne-a explicat patronul societatii Euroconstruct Trading 98.

Stefan Etves

Sărbătoarea proştilor

Romania trebuie salvata!
Acest articol a aparut si in Academia Caţavencu din 16 Sep 2009 | Doru Buscu

Un MiG-spion e doborât şi pilotul sovietic cade în mâna americanilor. La interogatoriu, prizonierul nu scoate o vorbă. După ce-l bat un an degeaba, anchetatorii renunţă şi îi dau drumul. Ivan ajunge la Moscova plin de vânătăi, dar erou. Camarazii sar pe el: „Ei, cum a fost la americani?“. „Mâncarea şi cazarea, ocen haraşo. Da’ învăţaţi, fraţilor, tactică militară, că vă rupe inamicu’ cu bătaia.“ Cam aşa arată, de-a lungul şi de-a latul miilor de bancuri din comunism, autoironia popoarelor din Est.


În spatele Cortinei de Fier, într-o lume decuplată fizic de Occident, la adăpost de rigoare şi competiţie, a crescut un mediu superficial şi autosuficient.
Noi, bulgarii, polonezii, cehii, sârbii, ruşii – dar parcă noi mai mult ca toţi – ne-am complăcut în cultul lenei, al băşcăliei şi al jumătăţilor de măsură. Au rezultat câteva generaţii de proşti care chicotesc. Sunt oameni fără o pregătire decentă, dar cu dorinţa fierbinte de a stagna. Lor le-a venit rândul să conducă şi să fie aleşi ca s-o poată face. Sunt proştii cu ştaif ai României, elita ei politică, oamenii care, asemenea nouă, celor care îi votăm, nu şi-au făcut niciodată temele.


Ca să ajungi om politic e destul să fii fostul chiulangiu al clasei, fiul fostului colonel de Securitate, fostul pupincurist de la ASC şi lista poate continua cu fostul activist de partid până la fostul turnător. Pe scurt, un soi de semi-idiot cu proptele, ferit de examene, protejat de context, pus la adăpost de ameninţarea muncii şi a unei calificări acceptabile. În medie, oamenii ăştia au dus-o mai mult în fente şi învârteli, au ţopăit peste reguli, şi-au păcălit colegii, au dus de nas sistemul şi au convieţuit în pace cu mulţumirea de sine. Sunt un produs al neatenţiei generale, nişte tăntălăi care fac cu ochiul şi care şi-au frecat mereu mâinile crezându-i pe ceilalţi, care au tras în locul lor, fraieri.


Ei au găsit în ultimii douăzeci de ani un nou prilej de a sări peste examene, pentru că în politică nu-ţi cere nimeni să te aşezi la capătul băncii şi să scrii fără fiţuici. Nu-ţi vorbeşte nimeni în ceea ce crezi tu că ar fi limba franceză, nu te întreabă nimeni cât a durat războiul de o sută de ani, nici cum se scrie „mămucă, iacătă-mă-s“ şi nici cu cât s-a terminat meciul Toulouse-Lautrec. În politică, nu-ţi cere nimeni analizele medicale sau judiciare, aşa că tot ce trebuie să dai sunt cei doi bani cu care-ţi preţuieşti semenii.


Eşti unul dintre proştii fără profesie căre năvălesc din comunism asupra viitorului românesc? Eşti unul dintre farsorii împodobiţi cu diplome care n-au găsit o slujbă normală? Eşti una dintre loazele pe care le-au târât prin şcoală epoleţii lu’ tăticu’? Bravo, ai nimerit bine. Aici e locul tău şi acum e vremea ta. E vremea alegerilor fără de sfârşit. Prezintă-te la un microfon nepăzit, vorbeşte ce-ţi trece ţie prin cap şi noi o să te votăm, boule. Ştii la fel de bine ca noi că n-avem de ales.

15.000.000 USD, comision pentru avioanele F16?

Romania trebuie salvata!

Catavencu.ro
Acest articol a aparut si in Academia Caţavencu din 16 Sep 2009 | Stefan Candea, Silviu Apostol

Brusc, România nu mai are nici un contract de lobby cu Williams Mullen Strategy! Imediat dupa discuţia noastră cu WMS şi ministerele Apărării şi Economiei, WMS a depus o notă la FARA în care anunţa încheierea contractului de lobby în favoarea Guvernului României. Această notă arată că înţelegerea dintre WMS pe de o parte, Romtehnica şi Ministerul Economiei, pe de altă parte, a funcţionat pînă la sfîrşitul lunii august 2009. Şi asta fără ca Ministerul Economiei să cunoască acest lucru.

Pe site-ul US Department of Justice – Foreign Agents Registration Act, tocmai a apărut un document depus de WMS, care arată faptul că firma de lobby nu mai reprezintă în nici un fel Guvernul României în SUA sau în relaţiile cu ţările membre NATO.
n corespondenţa purtată în data de 10 septembrie cu Academia Caţavencu, Mark Robertson, preşedintele companiei americane, nu a negat nici un moment faptul că statul român are contract de reprezentare cu firma de lobby.


Iată un fragment din această corespondenţă. "Altough the Ministry of Economy has never engaged on the contract, the contract (de lobby – n.r.) is still active due to "supplemental statements" transmitted to the US Department of Justice”, ziceam noi. În română, asta înseamnă: “Chiar dacă Ministerul Economiei nu a pus în practică contractul, el este încă în vigoare datorită unor documente trimise la US Department of Justice (de WMS – n.r.)”. Bun, şi iată şi răspunsul lui Mark Robertson: ”As for FARA registrations (documentele depuse la US Department of Justice – n.r.), 1) you will note no activity or fees were reported. We err on the side of transparency and caution in maintaining the reports and supplements”.


Mai pe româneşte, Robertson nu neagă faptul că este încă în vigoare contractul de lobby cu Guvernul român. Ne atrage, totuşi, atenţia că nu a declarat încasarea unor comisioane sau prestarea unor servicii în baza contractului, dar şi faptul că a depus la FARA documente care atestau valabilitatea contractului din motive de “transparenţă şi precauţie”.

Vă readucem aminte că asta se întîmpla pe 10 septembrie, la o săptămînă şi jumătate după ce dezvăluiam în exclusivitate că România va lua F 16 de la americani. Între timp, însă, WMS a depus la FARA documente prin care arată că, contractul cu Guvernul român s-a încheiat.



O ştire în exclusivitate de acum trei săptămîni din Academia Caţavencu spunea că ai noştri s-au decis, în sfîrşit, să cumpere avioane americane F16. Iar Guvernul român are un contract de lobby cu o firmă americană, căreia i-a promis un comision generos.



Cazacu ne-a umplut de lobby american

Relaţiile dintre firma de lobby Williams Mullen Strategy (WMS) şi Ministerul Economiei (prin Direcţia Generală a Industriei de Apărare şi Probleme Speciale) au început în anul 2005. Între cele două părţi a fost semnat un contract de reprezentare, care a fost înregistrat de WMS la US Department of Justice – Foreign Agents Registration Act (FARA, www.usdoj.gov/criminal/fara). WMS este obligată să declare contractul la această autoritate tocmai pentru că s-a angajat să acţioneze în calitate de reprezentant economico-politic al statului român. Potrivit documentelor depuse de compania americană de lobby, aceasta se angaja să acţioneze în numele Ministerului Economiei în toate ţările NATO şi în SUA pentru a-i facilita oportunităţi de biznis cu armament şi tehnică militară.

Mai clar, WMS este un fel de agent de vînzări, care ar trebui să ne ajute să vindem produsele industriei de armament din România, dar şi să cumpărăm, atunci cînd e cazul, produse şi tehnologie de apărare. La capitolul „Services to be Performed by WMS (servicii prestate de WMS – n.r.)“, litera O, se arăta că americanii urmau să asiste Direcţia Generală a Industriei de Apărare şi Probleme Speciale a Ministerului Economiei la negocierea contractelor de achiziţie de avioane de luptă, parte a programului de înzestrare a Armatei, pe care România s-a angajat să-l realizeze în calitate de ţară membră NATO.

De asemenea, WMS se mai angaja să promoveze imaginea Ministerului Economiei în SUA şi în rîndul oficialilor NATO, dar şi să consulte şi să asiste acelaşi minister la elaborarea unei strategii de privatizare pentru industria de apărare din subordine. Într-un addendum la contract se precizează că WMS urma să ofere consultanţă la privatizarea Avioane Craiova SA şi Romaero. Din partea ministerului semna nemuritorul Aurel Cazacu (da, însuşi cel implicat în scandalul recent cu Mircea Băsescu), iar din partea americanilor preşedintele companiei, Mark Robertson.


Lobby-iştii au semnat un contract şi cu Armata

În paralel, Williams Mullen a semnat acelaşi tip de contract şi cu Compania Naţională Romtehnica. CN Romtehnica funcţionează sub coordonarea Ministerului Apărării şi are atribuţii de comisionar al MAp. Mai precis, compania realizează operaţiuni de import/export de armament şi tehnologie militară, dar se ocupă şi de operaţiuni ce ţin de programul de înzestrare a Armatei. De exemplu, cînd se vor cumpăra avioane F16 pentru ostaşii noştri, Romtehnica se va ocupa pentru MAp de toate operaţiunile de import, de hîrţogăraia aferentă şi de managementul obligaţiilor de offset (investiţii realizate în ţara care cumpără tehnică militară) ale companiei care va furniza F16. Din partea CN Romtehnica a semnat Aurel Nemeş, iar de la ei, acelaşi Mark Robertson. Şi acest contract are o clauză care prevede că WMS va oferi asistenţă la achiziţia de avioane militare.


Comisionul: 15 milioane la jumătate de miliard de dolari

N-am zis nimic de bani pînă acum şi nu vrem deloc să vă înşelăm aşteptările. Deci da, serviciile astea nu sînt moca. Potrivit documentelor de la Foreign Agents Registration Act, WMS ar primi la vînzări intermediate pentru Ministerul Economiei un comision care se calculează astfel: 12% din primele 25 de milioane USD (contractul foloseşte ca monedă dolarul american – n.r.), 10% din următoarele 25 de milioane de USD şi 10% din tot ce depăşeşte 50 de milioane de USD. La cumpărare (de avioane militare, de exemplu), tariful practicat este aşa: 6% din primele 25 de milioane USD, 5% din următoarele 25 de milioane USD, 4% din următoarele 50 şi 3% din tot ce depăşeşte 100 de milioane de dolari. Potrivit unui articol din Evenimentul zilei de săptămîna trecută, este probabil că statul român să cumpere 24 de avioane F16 la mîna a doua şi să plătească pentru fiecare 20,7 milioane. Adică 496,8 milioane de dolari. La atîtă bănet de achiziţie, comisionul WMS ar fi de peste 15 milioane de USD. Spunem „ar fi“ şi nu „este“ sau „va fi“ pentru că de aici încolo începe partea dubioasă a afacerii. Din 2005, la fiecare şase luni, Williams Mullen Strategy depune la FARA – US Department of Justice o declaraţie în care precizează faptul că înţelegerile cu ai noştri sînt valabile în continuare şi că ei reprezintă „Guvernul român“.

În plus, potrivit interviului acordat de Robert Ziscovici (preşedintele pentru Europa al WMS la acel moment) în septembrie 2005 pentru Cotidianul, compania de lobby reprezintă şi interesele Lockheed Martin, adică fix producătoru’ lu’ F16. Cu toate acestea, Mark Robertson, preşedintele WMS, a declarat pentru Academia Caţavencu că nici el, nici compania lui nu sînt implicaţi în negocierile pentru această achiziţie de avioane americane. De asemenea, el mai declară că, scuzaţi, contractul cu autorităţile române nu s-a concretizat niciodată, nefiind semnat nici un fel de contract de achiziţie, dar confirmă că este – contractul deci – încă în vigoare. Asta pentru că WMS se deranjează periodic să declare că încă mai reprezintă statul român în relaţiile cu membrii NATO şi cu SUA. Robertson a fost un amabil şi ne-a mai spus: „Cred că un alt grup, care îl include pe fiul fostului secretar de stat James Baker, este implicat în negocieri (trad. eng. – n.r.)“. Douglas Baker, cel la care face referire Mark Robertson, lucrează pentru Monument Capital Group. Reprezentanţii acestei companii l-au contrazis, totuşi, declarînd pentru Academia Caţavencu că Douglas Baker n-are nici o treabă cu negocierile.


Ministerul Economiei neagă, CSAŢ şi Armata tac

Dacă am ajuns aici, vă întrebaţi, poate, ce zic românii noştri. Păi, Ministerul Economiei zice aşa: „Contractul pe care îl menţionaţi a fost încheiat în anul 2005, în condiţiile guvernării de atunci. Contractul nu a fost prelungit, în acest moment el nemaifiind valabil“. Cu alte cuvinte, ministerul minte sau n-are habar că WMS ţine contractul în vigoare. Aurel Cazacu a declarat, în august 2007, pentru Centrul Român pentru Jurnalism de Investigaţie, că WMS nu a luat niciodată comision pentru că nu fusese semnat nici un contract pînă atunci. Consiliul Suprem de Apărare a Ţării nu zice nimic, că nu s-a obosit să ofere vreun punct de vedere la întrebările trimise de Caţavencu. La fel a procedat şi Ministerul Apărării. Concluzia? E foarte posibil ca după că ne umplem de F16, o companie americană să bată la uşa Guvernului şi să-şi ceară comisionul.