joi, 17 septembrie 2009

Pirueta prezidenţială Băsescu: „Sunt gata să redevin prieten al RAFO“

Romania trebuie salvata!
Cotidianul.ro
16 Sep 2009 Adina Stancu, Cristian Oprea

Preşedintele României, Traian Băsescu, în goana după voturi, nu a ezitat miercuri să meargă în vizite de lucru în fabrici şi uzine, precum RAFO Oneşti şi AEROSTAR Bacău. RAFO e exact aceeaşi uzină pe care o numea în batjocură „JAFO”, în campania electorală din 2004, când se afla PSD la guvernare.
Şeful statului român a inspectat şi a apreciat chiar uzina RAFO. Aceeaşi pe care, pe când era lider al opoziţiei, o critica acerb şi o vedea la cârma puterii de atunci şi aliatului de astăzi, PSD. Este exact aceeaşi uzină pe care o numea în batjocură „JAFO”, în campania electorală din 2004, când se afla PSD la guvernare dar şi cea căreia i-a devenit avocat fără voie Theodor Stolojan, pe când mai era consilierul economic al lui Traian Băsescu. Vizita lui Băsescu a fost deschisă de pârtia pe care Justiţia a făcut-o în noianul de dosare penale şi civile ce atârnau de gardurile RAFO.
Întoarcerea la origini - la RAFO

Traian Băsescu a salutat miercuri deciziile managementului uzinei de la Oneşti: „În cariera mea de om politic am fost prieten, adversar şi acum sunt gata să redevin prieten al RAFO.
Cred că abordarea pe care a avut-o noul management de la Oneşti este cea corectă deoarece s-a plătit datoria de peste 200 de milioane de euro. Este un bun punct de pornire a discuţiilor şi înţeleg perfect momentul prin care trece RAFO. E bine că-n perioada de criză dumneavoastră continuaţi investiţiile în vederea modernizării”.
Directorul general al RAFO, Iacov Goldovskiy, citat de MEDIAFAX, i-a spus şefului statului că investiţiile pe platforma petrochimică vor continua şi că atunci când acesta va mai vizita societatea va constata că va fi o rafinărie nouă.
Două dintre cauzele care au vizat activităţile comerciale post-privatizare ale societăţii RAFO Oneşti şi afacerea MAp, de modernizare a avioanelor MiG-21 Lancer cu firma Elbit din Israel, s-au aflat în atenţia procurorilor, dar nici una dintre ele nu a ajuns la capătul maratonului judiciar.

Prima cauză, RAFO Oneşti, are o istorie de cinci ani foarte întortocheată, iar cea de-a doua, AEROSTAR Bacău, a fost „căpăcită” cu o soluţie mult uzitată de procurori atunci când vor ca nimeni să nu fie găsit vinovat: neînceperea urmăririi penale.
Cauza RAFO face şpagat între instanţă, DIICOT şi DNA

Traseul dosarului RAFO este unul foarte întortocheat. De fapt, acest dosar a fost spart în mai multe bucăţi. Trei dintre ele au luat drumul instanţelor şi, de câţiva ani, acolo s-au şi împotmolit.
• Dosarul nr. 171/P/2003, în care patronul VGB şi actualul patron al echipei de fotbal Poli Timişoara, Marian Iancu, a fost trimis în instanţă, pentru mai multe infracţiuni, în luna iulie 2005. Din 2005 până azi, dosarul se află tot la judecarea pe fond a cauzei, la Tribunalul Bucureşti. Prejudiciul descoperit de procurori: 1.300 de miliarde de lei vechi.
• Dosarul nr. 691/P/2005, privindu-l pe afaceristul Corneliu Iacobov, care a fost de asemenea acuzat de prejudiciu major (230 de miliarde de lei vechi) la RAFO Oneşti, a fost judecat pe fond şi se află în fază de apel. Pe fond, instanţa l-a „spălat” de forma penală a faptelor, achitându-l şi arătând că paguba făcută de Iacobov la RAFO ar fi doar de natură comercială. După aflarea sentinţei, Iacobov a declarat că ar vrea să se reintre în politică şi ar fi avut deja o întâlnire, anul acesta, la Viena, cu mai vechiul său partener de „inginerii” Viorel Hrebenciuc. Austria este ţara în care a fost înregistrată, imediat după ce PSD a câştigat alegerile din noiembrie 2000, firma RAFO GmbH, care avea drept target privatizarea RAFO şi afaceri externe cu petrol


• Dosarul nr. 692/p/2005, vizându-i pe Ovidiu Tender şi alţii, a fost trimis în instanţă în august 2006. Procurorii au descoperit un prejudiciu la RAFO de circa 2.300 de miliarde de lei vechi. Până acum, instanţa nici măcar nu a audiat inculpaţii din dosar.
• La DIICOT-Parchetul Înaltei Curţi se află şi acum o disjungere din dosarul-mamă privitor la prăduirea post-privatizare a RAFO. Cercetările care vizează încrengătura firmelor aceluiaşi Iacobov cu RAFO sunt blocate - susţin surse judiciare pentru Cotidianul - pentru că este aşteptat, de multă vreme, un raport de control de la Ministerul Finanţelor.
• O altă cauză privitoare la fapte de corupţie ce vizează privatizarea şi afacerile-suveică realizate de o caracatiţă formată din 1.400 de firme printr-o cascadă de falsuri se află la Direcţia Naţională Anticorupţie, unde se aşteaptă rapoartele Gărzii Financiare şi ale Ministerului Finanţelor.
Aceasta este povestea prescurtată şi actualizată a dosarului RAFO Oneşti, piperată în 2004 cu un flagrant realizat la plângerea unuia dintre procurorii care ajunseseră anchetatori în acest dosar, Vasile Doană. Acesta sesizase că fraţii Damian, alţi afacerişti din caracatiţa jecmănitorilor de la RAFO, i-ar fi promis o mită de 100.000 de euro şi un AUDI S8.
Privatizare cu cântec la AVAS

În cazul privatizării RAFO, realizată în trepte, începând cu anul 2001, Curtea de Conturi a decis, în 2005, că APAPS, condusă la acea oră de pesedistul Ovidiu Muşetescu, a gestionat defectuos această privatizare pentru că a negociat cu un singur ofertant - consorţiul format din Imperial Oil şi Canyon Servicos. Când a fost momentul ca firma CALDER-A să preia RAFO, Theodor Stolojan a făcut anumite aprecieri pe care conducerea AVAS le-a catalogat drept elemente de presiune pentru a se da OK-ul ucrainenilor de la CALDER să facă tranzacţia.
De altfel, presa a relatat că RAFO a fost susţinută de-a lungul vremii de membri PDL precum Stolojan, iar colegul de partid Marin Anton, secretar de stat la Ministerul Transporturilor în actualul mandat al lui Radu Berceanu, este fost administrator la rafinărie.

Astia nu au legi!

Romania trebuie salvata!

Chiar sunt Dumnezeii nostri, chiar fac ce vor si se pis.. pe noi.

Fiul minor al lui Geoană, şofer de Dorobanţi

Romania trebuie salvata!
Catavencu.ro
16 Sep 2009 | Biroul de Paparazzi

Grupul maşinilor familiei Geoană salută un nou membru: după Lexus, Audi A6 şi Mercedes clasa S (de la Senat), în familia lui Mircică a apărut acum un Fiat 500 retro în stare foarte bună. Îl puteţi recunoaşte foarte uşor dacă vă plimbaţi prin zona Dorobanţi şi vă împiedicaţi de o chestie mititică, roşie şi condusă de un puştan cu şapcă. Puştanul de care vorbim este Alexandru Geoană, care se plimba ieri după-amiază cu Fiat-ul 500 prin Dorobanţi, însoţit de un prieten. Geoană Jr. are 16 ani şi este elev la ” Jean Monnet”, liceul copiilor de politicieni sau bogătani din Capitală.
Am întrebat-o pe mama sa, Mihaela Geoană, dacă Alexandru se plimbă legal prin Dorobanţi cu jucăria. Iata ce a declarat consoarta preşedintelui Senatului pentru Academia Caţavencu: “Sigur că da, are carnet de conducere. Este un permis care se obţine la 16 ani, pentru vehicule sub 500 de cmc, de motocicletă sau tot ce se poate conduce la 16 ani. E un articol de lege care reglementează. (...) A dat examen, a făcut şcoala de şoferi, a dat examen pe un Logan...”. Deci mămica zice că are voie. Însă, potrivit purtătorului de cuvînt al Poliţiei Capitalei, Christian Ciocan, un autoturism Fiat 500 poate fi condus doar cu permis categoria B, care se obţine de la 18 ani împliniţi. Dom'le, dar, poate o fi maşina modificată, ar putea spune unii. Ei, bine, nu, nu e şi asta ştim chiar de la mama şoferului minune, pe care am întrebat-o dacă a fost schimbat ceva la Fiat: “Nu. Maşina este din '70 – '73. Este o maşină de epocă, cum se numeşte”, a completat Mihaela Geoană.


Cînd i-am relatat declaraţia purtătorului de cuvînt al Poliţiei, dumneaei ne-a spus că acesta se înşală, probabil, crezînd că este vorba de modelul de Fiat 500 nou. Ne pare rău s-o dezamăgim pe doamna Geoană, dar poliţistul nu avea cum să se înşele, căci i-am spus că ne referim la Fiat-ul vechi. În plus, pentru a face şcoala pe un Logan, trebuie să ai 18 ani împliniţi. Cel puţin aşa ne-a zis nouă prima şcoala de şoferi la care am sunat. Cei de la a doua şcoală ne-au spus că “la noi în ţară nu se fac cursuri pentru B1 (categoria de şoferi de 16-18 ani – n.r.)”, întrucît lipsesc nişte reglementări în domeniu.


Vă reamintim că Alexandru Geoană se încadrează la categoria B1 pentru că are numai 16 ani. Deci, cum ar fi putut să dea examen pe Logan, dacă nici măcar nu are voie prin lege să facă şcoala de şoferi cu unul? Şi cum ar fi putut să facă nişte cursuri de şofat, dacă ele nu se organizează? Da', cine ştie, poate “a dat examen pe un Logan” înseamnă că a stat pe bancheta din spate în timp ce îi arăta poliţistul cum se conduce.


Fiţe auto pe Beller

Revenim la plimbările automobilistice ale lui Alexandru Geoană şi vă spunem pe unde se plimbă cu maşinuţa, ca să ştiţi să vă feriţi. Traseul pe care l-a urmat ieri a fost: str. Radu Beller (da, e aia cu cafenelele de fiţe) - Calea Dorobanţi - blvd. Iancu de Hunedoara, destinaţia fiind str. Finlanda, acolo unde trebuia să ajungă pasagerul său de pe locul mortului.

În timp ce-şi aştepta prietenul, Alexandru şi-a tras o şapcă de culoare roşie, în ton cu maşina şi cu preferinţele politice ale tatălui, evident. Observaţi în poze şi gadget-urile cu care este dotată maşina şi starea excelentă în care se află autoturismul. Aproape că putem să-l bănuim pe ăsta mic a lu' Geoană de bun gust. Mă rog, şi de fiţe, dar astea sînt de aşteptat de la puştan de vîrsta lui. După ce au plecat de pe str. Finlanda, cei doi s-au îndreptat spre “Jean Monnet”. Deci aţi reţinut, da? Dacă vi se fîţîie în oglinzi o chestie mică şi roşie, daţi-vă la o parte. S-ar putea să scapaţi la fix de un incident auto cu fiul preşedintelui Senatului.