marți, 6 octombrie 2009

Romania trebuie salvata!

Romania trebuie salvata!

Vanghelie da 680.000 de euro pentru toaletarea copacilor

Romania trebuie salvata!

Primaria sectorului 5, condusa de Marian Vanghelie, va plati 2,41 milioane de lei fara TVA (aproximativ 680.000 de euro in total) firmei care va castiga licitatia pentru toaletarea a 4.837 arbori din diverse zone ale sectorului, conform unui anunt de pe pe site-ul guvernamental de licitatii publice.
Arborii vor fi impartiti in cinci loturi, in functie de zona, iar lucrarile de toaletare presupun taieri de corectie, adica indepartarea ramurilor cu o directie gresita de crestere, taieri de egalizare, taieri de regenerare, taieri in scopuri estetice si inlaturarea copacilor doborati de furtuna. In anunt nu se precizeaza daca firma castigatoare va fi obligata sa returneze primariei o parte din bani, in cazul in care nu efectueaza, din motive obiective, toate aceste operatiuni. Altfel spus, banii ar urma sa fie platiti integral, chiar daca nu vor fi efectuate, de pilda, lucrari de inlaturare a copacilor doborati de furtuna, relateaza NewsIn.Calculele arata ca firma castigatoare va fi platita cu nu mai putin de 140 de euro pentru fiecare arbore "toaletat".Contractul va fi atribuit pe 19 octombrie si va avea o durata de 30 de zile.

Publicat: astazi 9am.ro

CNADNR «sparge» 60 milioane de euro pentru caratul pamantului contaminat de pe autostrada Transilvania

Romania trebuie salvata!
Gardianul.ro

Compania Nationala de Autostrazi, condusa de Dorina Tiron, ii face “cadou” regelui asfaltului, Dan Besciu, patronul firmei de constructii Euroconstruct Trading 98 si al celebrului restaurant bucurestean Golden Blitz, frecventat de liderii PDL, cel putin 60 de milioane de euro pentru decontaminarea a nici 100 de metri din aliniamentul autostrazii Transilvania. Euroconstruct Trading 98 castigase, in luna mai, un contract de 16,2 milioane de euro, fara TVA, pentru decontaminarea aliniamentului autostrazii, in zona Turda, unde pe o portiune de circa 12.000 metri patrati pamantul contine cianuri si mercuri. La inceputul acestei luni, patronul de la Golden Blitz a primit inca 8 milioane de euro pentru indepartarea deseurilor periculoase. In schimb, costurile devierii autostrazii Transilvania ar fi fost de numai 12 milioane de euro.
Chiar daca Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a cheltuit pana acum aproape 30 milioane de euro pentru decontaminarea aliniamentului autostrazii Transilvania, directorul general al CNADNR, Dorina Tiron, cauta o formula legala pentru a achita ceea ce a depasit valoarea contractului incheiat cu firma Euroconstruct Trading 98. “Autostrada Transilvania se intersecteaza cu o portiune de nici 100 de metri din deseul toxic de langa Turda. Amprenta autostrazii este de circa 80-90 de metri, la care se adauga zona de gard. Asocierea Euroconstruct Trading 98, Minesa ICPM Cluj Napoca, Uni Recycling, Setcar si Transilvania Constructii trebuie sa decontamineze circa 10.000 de metri patrati, respectiv 100 de metri lungime si 100 de metri latime. In contractul initial, asocierea de firme trebuia sa mute aproximativ 50.000 de tone de pamant contaminat cu substante. Firmele au mutat inca 25.000 de tone de pamant cu deseuri si astfel contractul a fost majorat cu 50%. Pana in prezent, CNADNR a platit 16,2 milioane de euro, plus TVA, si inca opt milioane de euro pentru aceasta operatiune. Contractul se va dubla, pentru ca firmele au mai mutat inca 75.000 de tone de pamant. Compania de autostrazi cauta o modalitate legala pentru a mai plati inca 30 milioane de euro. Nu exista forma legala pentru a plati lucrarile executate peste 50% din valorea contractului”, ne-au declarat surse avizate.
Peste 5.000 de euro din fiecare transport de pamant

Conform legii, pentru tot ce a depasit peste 50% din valoarea contractului de decontaminare, Compania de Autostrazi trebuia sa execute o alta licitatie pentru mutarea deseurilor toxice de pe aliniamentul autostrazii Transilvania.

„La fiecare 200 de metri patrati ar fi trebuit sa fie executate forari pe verticala pentru a se constata pana la ce adancime se afla deseurile toxice. Nici pana astazi firmele care executa lucrarile de decontaminare nu au realizat aceste forari. Ulterior, analizele prelevate ar fi trebuit duse la un laborator privat din Targu Mures, insa acest lucru nu s-a intamplat. Totul se face la ochi si la cantitate.

Odata cu decontaminatul, se transporta si pamantul respectiv”, ne-au precizat surse avizate. Potrivit acestora, o masina de pamant fara decontaminat se plateste cu 5 euro pe tona. „Pe de alta parte, o masina de pamant care contine substante toxice se plateste cu 135 de euro pe tona. La o singura masina dusa care are in jur de 40 de tone se castiga 5.200 de euro. Din pamant curat se castiga zeci de milioane de euro”, au mai spus sursele citate.
Ocolirea zonei ar fi costat numai 12 milioane de euro

Daca ar fi dorit sa economiseasca aproape 50 de milioane de euro, CNADNR ar fi putut modifica proiectul tehnic in zona unde se afla depozitul de deseuri toxice, astfel ca autostrada sa fi fost deviata la o distanta de circa 200 de metri de substantele periculoase. “In plan, trebuia sa existe o deviere a traseului autostrazii Transilvania cu minimum 200 de metri pentru ocolirea acelui depozit de deseuri toxice. Aceasta schimbare a traseului ar fi costat doar circa 12milioane de euro, de cinci ori mai putin decat planul initial. In sfarsit, intram in Cartea Recondurilor, suntem primii la ceva. Spargem 60 milioane de euro pentru decontaminarea a 100 de metri de autostrada”, au mai afirmat sursele.

 
Stefan Etves