joi, 26 noiembrie 2009

Disperarea lui Traian Băsescu are o explicaţie simplă:

Romania trebuie salvata!
Cotidianul.ro
Noi 2009 Adina Stancu, Toader Stefan

De ce mai vrea un mandat de preşedinte Traian Băsescu? Pentru că în dosarul „Flota“ nu a intervenit prescripţia. Dacă Băsescu pierde alegerile, partea care se află trimisă înapoi la DNA, de către Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, va trebui reactivată, pentru ca ancheta să fie refăcută şi pentru a se da o soluţie clară în cauză, care nu poate fi decât scoaterea de sub urmărire penală sau trimiterea sa în faţa instanţei. Până pe 6 decembrie, preşedintele are imunitate absolută. Dacă pierde alegerile, dosarul „Flota“ va trebui reactivat după cinci ani de suspendare a anchetei.
Documentul care a stat la baza începerii urmăririi penale şi care este parte din rechizitoriul întocmit de foştii procurori anticorupţie punctează existenţa unor documente ce-l incriminau pe Traian Băsescu. Cu toate că ştia de ele, în confruntarea electorală cu Crin Antonescu, preşedintele a minţit, spunând: „N-am semnat nici un act!“.




Prin adresa 52/C/2003, Ioan Amarie, procuror general al Parchetului Naţional Anticorupţie la acea dată, o informa pe Rodica Stănoiu, ministru al Justiţiei, de sesizarea comisiei speciale ce urma, în conformitate cu Legea 15/92 privind responsabilitatea ministerială, să se pronunţe pentru începerea urmăririi penale în cazul fostului ministru al Transporturilor Traian Băsescu, deoarece existau date certe şi documente ce probau implicarea acestuia în dispariţia flotei maritime româneşti.



„Din materialul probator prezentat rezultă însă în mod evident că activitatea lor infracţională, pe cazul în speţă, a fost înlesnită direct şi de fostul ministru al transporturilor domnul Băsescu Traian, astfel că se impune extinderea cercetărilor şi efectuarea urmăririi penale împotriva acestuia pentru săvârşirea infracţiunii de abuz în serviciu în formă calificată, prevăzută de art.
248/1 combinat cu art. 248 Cod penal“, se arăta în adresa trimisă la finele anului 2002 Preşedinţiei de către PNA.




Din acest document reies clar şi actele pe care Traian Băsescu şi-a pus semnătura, şi care se află anexate la dosarul cauzei. Acestea sunt:

- Scrisoarea de intenţie semnată de Băsescu împreună cu inculpatul Călin Marinescu în 1991, încheiată cu unul dintre departamentele TORVALD KLAVENESS GROUP NORVEGIA, care a stat la baza constituirii societăţii mixte PETROKLAV Inc.Bahamas, la acea dată Băsescu fiind şef al Departamentului Marinei Civile din cadrul Ministerului Transporturilor.

- Băsescu s-a „autoaprobat“ director al părţii române în PETROKLAV Inc.Bahamas, preluând, conform statutului noii societăţi, şi funcţia de preşedinte, semnând hotărâri ale şedinţelor B.O.D. PETROKLAV.

- Apariţia noii societăţi mixte PETROKLAV Management Inc.Liberia din 1992 nu a avut la bază o hotărâre de guvern, procurorii arătând că aceasta era în atribuţiile lui Traian Băsescu în calitate de ministru al Transporturilor.

- Semnarea de către Traian Băsescu a Ordinului 1349 din 31.01.1991, document neînregistrat şi negăsit în arhiva Ministerului Transporturilor, ci doar la C.N.M. Petromin S.A.

- Ordinul 457 din 11.08.1992, prin care navele au fost transferate din proprietatea CNP PETROMIN şi s-a acordat dreptul de arborare a pavilionului românesc pe nave ce deveniseră proprietate a companiei PETROMIN OVERSEAS cu sediul în Liberia.

- Arborarea pavilionului liberian pe şase nave româneşti a fost făcută prin Ordinul 418 din 20.07.1992 semnat de Traian Băsescu.

- În perioada 1998-2001, ministrul Traian Băsescu a emis ordine de retragere a arborării pavilionului românesc şi celorlalte nave afectate relaţiilor cu partenerii norvegieni.



Amarie: „Documentul e real, ca şi cele la care se face referire!“



Fostul procuror general al PNA (Parchetul Naţional Anticorupţie care şi-a transformat denumirea în DNA), Ioan Amarie, confirmă existenţa documentului prin care a solicitat autorităţilor statului, în 2003, avizarea începerii urmăririi penale împotriva lui Traian Băsescu, pentru „activitatea infracţională a acestuia. Amarie a declarat, miercuri, 25 noiembrie 2009, pentru Cotidianul: „După ce s-a primit avizul pentru începerea urmăririi penale, dosarul şi-a urmat cursul firesc şi toate documentele de care se face vorbire în solicitarea trimisă la autorităţile statului în 2002-2003 se regăsesc în rechizitoriu şi sunt ataşate la dosar! Documentul e real, ca şi cele la care se face referire!“.
Ceea ce-l face pe Traian Băsescu să creadă că nimeni nu va putea să-l mai tragă la răspundere este cea de-a doua expertiză realizată în dosarul „Flota“, unde nu mai apare nici un prejudiciu. Ea a fost finalizată în 20 septembrie 2007, pe timpul mandatului de preşedinte al lui Traian Băsescu, în dosarul care-i privea pe ceilalţi 80 de inculpaţi. Deşi partea care-l priveşte este suspendată de la cercetări din cauza imunităţii preşedintelui, Băsescu s-a folosit de acest document în această campanie electorală, in extenso, preluându-l din ancheta propriu-zisă realizată asupra celorlalte persoane implicate.

Au început asfaltările roşii pentru galben-albaştri

Romania trebuie salvata!
catavencu.ro
25 Nov 2009

Nici nu s-a parafat bine înţelegerea între pesedişti şi liberali pentru turul doi al prezidenţialelor, că în Vrancea alianţa a şi început să funcţioneze. Spre exemplu, asfaltările electorale şi plombările de drumuri comunale atît de obişnuite în prag de şi în campanie electorală, n-au mai urmat traseul primarilor conduşi doar de Marian Oprişan ci, de data asta, au luat-o şi prin localităţile unde edilii sînt liberali. Aşa, ca să vadă şi alegătorul că alianţa asta e serioasă.