vineri, 27 august 2010

Cum a scăpat Dinu Patriciu de datoriile Petromidiei

Romania trebuie salvata!
Teodora Vasâlca
EVZ.ro


Omul de afaceri a cumpărat rafinăria cu 50 de milioane de dolari, în 2000, tocmai pentru că şi-a asumat plata restanţelor ei la stat, transformate însă de guvernarea PSD în obligaţiuni.

Sursa: Razvan Valcaneantu1 /2.
DINU PATRICIULa 10 ani de la privatizarea companiei Petromidia, datoriile companiei la stat încă nu sunt achitate şi nici nu vor fi prea curând. Ministrul finanţelor, Sebastian Vlădescu, a anunţat ieri, într- un interviu acordat Bloomberg, că guvernul este dispus să negocieze prelungirea termenului de plată a datoriilor Rompetrol. Asta pentru că statul nu este interesat să redevină acţionar al companiei, mai ales unul minoritar.



Termenul final până la care grupul Rompetrol are de achitat 603 milioane de dolari asumate în 2003 expiră la 30 septembrie.

Mâna largă a statului

În luna august, Rompetrol, controlat din 2007 de grupul petrolier de stat din Kazahstan KazMunaiGaz, a achitat deja în conturile statului suma de 71 de milioane de dolari, sumă care îi permite să păstreze controlul asupra companiei, în cazul în care, pentru restul datoriei, statul ar fi devenit acţionar la Rompetrol Rafinare (Petromidia).

Povestea Petromidiei şi a datoriilor acesteia este extrem de încâlcită. Începe din octombrie 2000, când Dinu Patriciu, prin Rompetrol Group Olanda, câştigă privatizarea rafinăriei.

"În contractul de privatizare dintre Fondul Proprietăţii de Stat (FPS) şi Rompetrol, Rompetrol s-a angajat să plătească integral datoriile Petromidiei la buget şi fosta Bancorex, de aceea a cumpărat rafinăria la preţ mai mic", ne-a declarat Radu Sârbu, preşedintele de atunci al FPS.

Astfel, Rompetrol a plătit, în trei rate, 50,5 milioane de dolari pe o companie care valora 700-800 de milioane de dolari, potrivit lui Sârbu.

Datoriile asumate atunci erau de 340 de milioane de dolari şi, adunând investiţiile angajate de 225 de milioane de dolari, valoarea tranzacţiei se ridica la 615 milioane de dolari.

Vremuri noi

Sârbu nu a precizat care a fost termenul prevăzut în contractul de privatizare pentru plata datoriilor, dar a spus că, de obicei, termenul era de cinci ani. La trei ani de la semnarea contractului de privatizare, în 2003, sub semnătura premierului Adrian Năstase şi al ministrului finanţelor Mihai Tănăsescu, toate datoriile şi penalităţile sunt transformate în obligaţiuni purtătoare de dobândă şi cu scadenţă la şapte ani.

Contactat de EVZ, Mihai Tănăsescu a declarat că termenul de şapte ani a fost decis de parlament. Întrebat de ce datoriile au fost transformate în obligaţiuni, Tănăsescu a răspuns că "la momentul respectiv aceste datorii acumulate puteau să fie plătite dacă era posibil. Se pare că nu era".

STRATEGIE

Statul, generos la ştergerea datoriilor

Cum s-a ajuns la soluţia obligaţiunilor? Potrivit lui Mihai Tănăsescu, au fost câteva variante în lucru atunci, printre care închiderea companiei, transformarea datoriilor în acţiuni sau în obligaţiuni. S-a ales ultima soluţie, "considerată cea mai bună la momentul respectiv".

"Problema e în 2007, când i s-a admis să nu mai fie supravegheată de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului şi i s-a dat voie să se vândă", a completat Tănăsescu.

De menţionat că ordonanţa a devenit lege în 2005, când a fost promulgată de Traian Băsescu, iar permisiunea de a vinde Petromidia i-a fost acordată lui Patriciu în 2007 în timpul mandatului lui Călin Popescu-Tăriceanu.

Facilităţi fiscale

Mai trebuie menţionat că la privatizare compania a mai primit o serie de facilităţi, prin Ordonanţa 248/2000, semnată, printre alţii, de Mugur Isărescu, atunci premier, şi de preşedintele Consiliului de administraţie al FPS, Radu Sârbu.

"Se vor acorda prin hotărâre a guvernului facilităţi la plata unor obligaţii bugetare şi a altor obligaţii către Ministerul Finanţelor". Lista facilităţilor nu este însă cunoscută public. Radu Sârbu spune că probabil a fost vorba de eşalonarea datoriilor şi ştergerea penalităţilor, aşa cum se obişnuia în acea vreme.

De altfel, dacă ne uităm în urmă, nu există mare privatizare în care statul să nu fi acordat facilităţi fiscale majore. Fie vorbim de Rafo, Sidex, Alro, Petrom, privatizarea acestora a stârnit ample scandaluri de presă.

La privatizarea rafinăriei Rafo Oneşti, de pildă, premierul Adrian Năstate aprobă "stingerea, prin conversia în acţiuni, care vor fi vândute investitorului strategic", a unor creanţe ale statului asupra societăţii însemnând impozite, taxe şi alte venituri bugetare.

Şi e doar un exemplu de facilitate fiscală. Aceeaşi procedură a fost aprobată şi la Sidex Galaţi, privatizată cu LNM Holdings, în 2001, care a beneficiat şi de stingerea debitelor societăţii către societăţile de stat Electrica, Termoelectrica, Romgaz, Distrigaz Sud sau CFR Marfă. Sidex a beneficiat de ştergerea unor datorii egale cu cea a Rompetrol, de 600 milioane dolari.

Rămân în discuţie şi preţurile mici pe care statul le-a încasat din vânzarea companiilor. Celebră este vânzarea Alro Slatina, cel mai mare producător de aluminiu din Europa de Est. Deşi giganţi mondiali ca Pechiney (Franţa), Alcan (Canada), Alcoa (SUA) au vrut compania, statul a cedat controlul pentru 11,4 milioane dolari.

Garanţii pentru Rafo

Pe de altă parte, statul continuă să acorde facilităţi. Recent, a decis să dea răgaz un an companiei americane Ford la realizarea obligaţiilor de investiţii asumate la privatizarea Automobile Craiova.

Oficialii Ford dau vina pe criză şi vor fi scutiţi şi de plata penalităţilor, între 3 şi 14 milioane euro, declarând că "este în interesul tuturor ca aceşti bani să fie investiţi în uzină şi nu cheltuiţi altfel". De menţionat şi că guvernul pregăteşte acordarea unor garanţii de 330 milioane euro pentru Rafo Oneşti.

În afacerea de 100 de milioane de euro de la Portul Constanța intră și Grup Servicii Petroliere

Romania trebuie salvata!
Cotidianul.ro
Dan Odagiu

În afacerea de 100 de milioane de euro de la Portul Constanța intră și Grup Servicii Petroliere

Nu trebuie să fi primul la o licitație în România ci chiar al treilea și să ai mari șanse să fi declarat câștigător. Așa se pare că se va întâmpla cu compania Grup Servicii Petroliere a lui Gabriel Comănescu. Iar acest fapt se datorează Consilului Național de Soluționare a Contestațiilor care practic a anulat o hotărâre a Curții de Apel Constanța.

În România totul poate fi contestat, iar timpul pentru rezolvarea tuturor contestațiilor depuse poate dura la infinit. Așa e legea în România și drept urmare fiecare companie se folosește de portițele legii. Iar acest fapt poate dăuna grav economiei. Este cazul unei licitații de la Portul Constanța în valoare de 100 de milioane de euro. În urma deschiderii documentațiilor depuse conducerea Portului Constanța a declarat drept câștigătoare firma germană Josef Mobius Bau AG din Germania, urmată de firma olandeză Van Oord și asocierea Grup Servicii Petroliere/Jan De Nul. Cum în urma unei contestații depuse la Curtea de Apel Constanța s-a hotărăt scoaterea firmei germane de la licitație, pe motiv că nu avea experiența cerută prin caietul de sarcini, Administrația Porturilor Constanța a continuat negocierilor cu compania olandeză Van Oord. Numai că după nici o lună de zile o altă surpriză. Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) spune că oferta tehnică a olandezilor este în neregulă și asta în condițiile în care autoritatea contractantă spune că totul e bine. Dar ce contează dacă sunt interese mari în jurul acestei afaceri. Așa se face că CNSC cere administrației Portului Constanța să continue negocierile cu Grup Servicii Petroliere în dauna companiei olandeze.

Compania Grup Servicii Petroliere este una destul de cunoscută puterii. Spre exemplu la ceasul de seară al ultimei dezbateri de dinaintea turului II al alegerilor, un aspect a sărit în ochii tuturor: chestiunea Rusiei. Traian Băsescu şi-a acuzat contracandidatul că a fost în vizită la Moscova şi, în acelaşi timp, şi-a asumat un merit... nemeritat. Băsescu a susţinut, la un moment dat, că preferă să nu meargă la Moscova, dar firmele româneşti să încheie contracte de 250 milioane de dolari. Practic, Traian Băsescu a dat de înţeles că respectivul contract, încheiat de Grup Servicii Petroliere Constanţa cu firma „Gazprom" pentru construirea unui gazoduct până la Soci, o conductă submarină de 150 de kilometri, pentru racordarea sistemului de gaze rusesc la Soci, ar fi o reuşită a politicii sale, a relaţiilor diplomatice, în concluzie un merit personal. „E o firmă românească ce execută această lucrare. De unde inventaţi dumneavoastră că România nu are relaţii cu Rusia? România nu are relaţii de subordonare cu Rusia, dar are foarte bune relaţii", a declarat Traian Băsescu.

joi, 26 august 2010

Primarul Capitalei, urmaşul demn al tunurilor din Transporturi

Romania trebuie salvata!
cotidianul.ro
Cristina Horvat

Primarul Capitalei, urmaşul demn al tunurilor din Transporturi
Sorin Oprescu, dacă nu operează, se descurcă

Din gura doctorului-primar al Bucureştiului am aflat marţi că municipalitatea a demarat un studiu de trafic în zona adiacentă Stadionului "Lia Manoliu", pentru găsirea unor soluţii optime de transport şi circulaţie şi pentru evitarea blocajelor în momentul începerii organizării diferitelor evenimente. "Am început deja un studiu de trafic în zona adiacentă stadionului pentru a lua măsurile necesare astfel încât circulaţia în această zonă să nu fie blocată în momentul începerii organizării de evenimente pe Stadionul Naţional", spunea marţi Sorin Oprescu, citat de Mediafax.

Dorind să aflăm ce trăsnaie (de genul autostradă zburătoare, morcovi despărţitori pentru trafic etc) a mai făcut Sorin Oprescu, am căutat date despre acest studiu de trafic, pe care primarul general al Capitalei îl prezentase ca pe un leac miraculos al descongentionării infernalei circulaţii bucureştene. Surpriza oferită de datele găsite despre acest studiu a fost pe măsură.

De pe site-urile e-licitatie.ro şi SEAP am putut afla că licitaţia pentru realizarea acestui studiu a fost câştigat de o asociere de două firme: SC Search Corporation SRL şi SC Ediltrafic SRL. Contractul a fost atribuit în 8 august 2010, iar valoarea totală a este de 1.456.738 lei (circa 345.000 euro) .

Fericitele câştigătoare ale "mizilicului" de contract de 345.000 euro nu sunt nicidecum nişte firmuliţe oarecare, ci aparţin unor persoane care s-au aflat în permanenţă, în absolut toate guvernările, pe lista scurtă a societăţilor abonate pe viaţă la contractele cu statul.

Michael M. Stanciu, zis PTP (prietenul tuturor partidelor), dă lovitură după lovitură

SC Search Corporation SRL este compania americanului de origine română Michael M. Stanciu, cunoscut ca omul din umbra autostrăzii Bechtel (în timpul guvernării Năstase) sau omul care a făcut avere din proiectarea şi consultanţa pentru autostrăzi care nu există (în timpul guvernării Tăriceanu, mai exact în perioada ministeriatului lui Ludovic Orban). Firma lui Michael Stanciu a avut exclusivitate pentru consultanţa pentru modernizarea infrastructurii din România. Guvernele care s-au perindat din 1991 până în prezent, la Palatul Victoria, au sporit conturile lui Stanciu cu peste 1 miliard de euro. În lumea mică a consultanţilor pentru infrastructură, lui Michael Stanciu i se spune "PTP (prietenul tuturor partidelor)".

Firma lui Stanciu are un portofoliu impresionant de parteneriate controversate cu statul. Primul parteneriat de acest fel datează din 1991 şi a început prin asocierea SC Search Corporation SRL cu IPTANA (fostul Institut de stat de Proiectări Transporturi Auto, Navale şi Aeriene). Atunci, FPS a fixat un preţ infim pentru acţiunile Institutului de Proiectări, şi aşa s-a născut o societate mixtă, Iptana-Search, în care capitalul american reprezenta 51%, iar cel românesc, 49%. În 1999, acţionariatul societăţii mixte s-a rupt în două, după ce angajaţii Iptana au cumpărat acţiunile de la Stanciu, Iptana rămânând tot în proprietatea româno-americanului.

Şi în timpul guvernării Convenţiei Democrate (nota bene! cu Traian Băsescu veşnic ministru al Transporturilor), firma lui Michael Stanciu a prosperat şi tot de pe urma contractelor cu statul. Celebrele drumuri expres (multe dintre ele încă inexistente) începute de Băsescu şi continuate cu spor de Miron Mitrea, dar şi de Ludovic Orban, sunt "operele" lui Michael Stanciu.

SC Search Corporation SRL a fost puternic promovată în perioada în care ministru al Transporturilor era pesedistul Miron Mitrea. Prin cealaltă societate a sa, Iptana, Michael Stanciu a primit de la Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pentru studiile de fezabilitate şi proiectare a autostrăzii „Bechtel – Enka" un contract de 42 milioane euro. În 2006, Curtea de Conturi avea să constate în legătură cu acest contract că firma lui Stanciu a produs un prejudiciu de 215 miliarde lei vechi statului român.

În timpul ministeriatului penelistului Ludovic Orban, Michael Stanciu şi a sa companie, Search Corporation au fost luaţi în braţe de liberali, reuşind astfel să câştige licitaţiile pentru proiectarea drumurilor expres Piteşti-Craiova (13 milioane euro), Sebeş-Turda (4,9 milioane euro) şi drumul expres de legătura rapidă la Drumul Nordului (2,2 milioane euro).

Michael Stanciu s-a aflat în permanenţă în relaţii foarte bune şi fructuoase şi cu "marii" edili ai acestei ţări: Traian Băsescu, Adriean Videanu, Radu Mazăre şi ultimul, dar nu cel din urmă, după cum se poate vedea mai sus, Sorin Oprescu.

Radu Spirea, de la plantarea bidoanelor de plastic prin Bucureşti la proiectarea de parcări şi trasee

Ediltrafic SRL, societatea care s-a asociat cu firma americanului Stanciu pentru a pune mâna pe contractul de 345.000 euro pentru elaborarea "studiului privind identificarea şi analiza posibilităţilor de introducere a sensurilor unice de circulaţie, a benzilor de rulare dedicate transportului public şi de realizare de parcaje supraetajate în apropierea arterelor majore, pentru îmbunataţirea condiţiilor de deplasare în zona centrală a municipiului Bucureşti ", este o societate care aparţine grupului de firme Vesta Investment SRL, al cărui proprietar este un alt client politic peren, Radu Spirea. Despre Radu Spirea şi ale sale businessuri înfloritoare cu statul, cotidianul.ro a scris de curând, după ce numele acestuia şi al societăţii sale s-au aflat în atenţia opiniei publice, din cauza scandalului indicatoarelor turistice tridimensionale, pentru care ministerul condus de Elena Udrea a plătit 840.000 euro.

Iată cum doi veşnici clienţi politici şi-au dat mâna, de data asta peste bugetul deloc mic al Primăriei Generale a Bucureştiului, şi, sub atenta supraveghere a celui mai primar dintre doctori, au pus mâna pe un contract de 345.000, pentru realizarea unui studiu. Adică nimic altceva decât o altă iluzie aberantă pompos împachetată şi vândută bucureştenilor de Sorin Oprescu, pe post de viitoare mare ctitorie

miercuri, 25 august 2010

Propunere de brand de ţară

Romania trebuie salvata!
Cotidianul.ro
Cristina Horvat

Propunere de brand de ţară
Foamete de la PDL şi-a organizat nunta în parc, pe Monumentul Eroilor

Dispreţul puterii iese în evidenţă nu doar la nivelul autorităţilor centrale, ci şi în teritoriu, acolo unde televiziunile şi presa pătrund mai greu, iar şefimea locală se consideră stăpână cu drepturi depline. Un exemplu: nunta lui Radu Foamete de la Pucioasa.

Radu Foamete, consilier în Consiliul Local al oraşului Pucioasa, ales ca independent la alegerile locale din 2008, actualmente membru al PDL, şi-a organizat nunta în data de 18 iulie în parcul din oraşul dâmboviţean. Considerând parcul propria sa feudă, pedelistul Foamete a amenajat acolo un cort imens în care erau instalate mesele (n.red. - vezi foto) şi încă alte trei corturi mai mici. Şi pentru ca ridicolul şi manelismul să fie totale, Monumentul Eroilor Neamului din parc a fost transformat în scena pe care au fost aşezaţi membrii orchestrei şi Ana Lesko, artiştii plătiţi de Radu Foamete să tragă o cântare la nunta sa.
Chestionat de presa locală din Dâmboviţa în legătură cu organizarea nunţii în parcul oraşului Pucioasa, Foamete s-a apărat: "Monumentul din parc l-am reparat eu, din banii mei, m-a costat 500 de milioane lei vechi. Dacă nu făceam eu nunta rămânea monumentul aşa, dărâmat! Să cânte Ana Lesko la Pucioasa este ceva! Au venit oamenii, au dansat, s-au distrat, au avut acces acolo, pe lângă corturi, toţi locuitorii din Pucioasa. Ăştia care mă critică nu sunt în stare să-şi cureţe buruienile de la poartă, dar fac reclamaţii".

Nunta consilierului pedelist, susţine acesta, a ţinut loc zilelor oraşului, pe care, spune el, autorităţile locale nu le mai organizează, din cauza crizei economice: "Nu mai sunt bani la bugetul local să facem zilele oraşului şi atunci au fost destui oameni care au apreciat acest eveniment".

Referitor la reclamaţiile făcute de cei care locuiesc în apropierea parcului şi care s-au declarat deranjaţi şi scandalizaţi de evenimentul organizat în singura oază de relaxare din acet oraş, Radu Foamete a afirmat iritat: "Am luat aprobare de la colegii mei din Primărie, am cerut voie la vecini, la cei care locuiesc în apropierea parcului. Eu am făcut ceva deosebit, am făcut curăţenie. În parc este mai frumos ca înainte. Au fost câţiva cârcotaşi, în rest toţi au fost mulţumiţi. Care-i problema?!".
Cotidianul.ro a încercat să obţină un punct de vedere de la primarul din Pucioasa, Dan Bădău, membru al PNL. Am dorit să aflăm în ce temei legal primarul a girat şi a aprobat organizarea nunţii pedelistului Foamete într-un spaţiu public destinat relaxării cetăţenilor plătitori de taxe şi impozite, şi nicidecum chermezelor potentaţilor locali. Penelistul Dan Bădău nu a putut fi contactat.

Nunta unui consilier local (aflat la putere), desfăşurată în parcul din Pucioasa, este ceva atât de tipic pentru România anului 2010 încât nu ar trebui să ne mirăm dacă într-o bună zi vom afla că nunta unei fiice de preşedinte se va desfăşura în Parcul Herăstrău sau în Parcul Izvor. Cu toate aprobările cerute de lege, fireşte!

Sa recapitulam!

Romania trebuie salvata!

Sa recapitulam!

Criza, salarile la stat sunt mizerabile, locurile de munca sunt nesigure, foamea ne paste. Lucrurile astea sunt valabile doar pentru prosti si pentru sclavii Romaniei!

De unde are un functionar public bani de o masina X6? Nu-s invidios pe ei!
Doar curios! Sa vedem acum cum scapa bambuista, normal ca o sa scape curat!

Pana nu vine schimbarea totala a acestei tari, nimic nu o sa functioneze corect, sau macar aproximativ normal.

Adios copilasi prostuti si ingamfati ai acestei ograde, numita Romania!

Constanta: Mutilat de o soferita de 18 ani

Romania trebuie salvata!
9am.ro
25 August 2010 16:27:56

Grav accident rutier in Constanta provocat de fiica comisarului de la Garda Financiara, in varsta de doar 18 ani. Tanara conducea un BMW X6.

Accidentul a avut loc aseara, la intersectia dintre strada Mihai Viteazu si Bulevardul Ferdinand, relateaza Adevarul.
Anastasia Simona, in varsta de 18 ani, se afla la volanul unui BMW X6 si venea dinspre Magazinul Tomis. Aceasta nu a oprit la semaforul din intersectia cu bulevardul Ferdinand, lovind o alta masina de teren, marca Hyundai, care a fost proiectata in cladirea Teatrului Fantasio.

La randul ei, din cauza impactului, soferita a pierdut controlul volanului si a ajuns pe scarile Teatrului Fantasio, lovindu-l pe Gheorghe Chioaru, in varsta de 71 de ani, caruia i-a sectionat piciorul stang.

„Sotul meu se afla pe treptele teatrului cand a fost accidentat si nu a mai avut timp sa se fereasca", a declarat sotia victimei, care depus plangere la Politie cu privire la incidentul de aseara.

Anastasia Simona este fiica comisarului Constantin Tanase de la Garda Financiara Constanta. Poreclita „Bambuista de la malul marii“, tanara este o aparitie constanta in presa mondena.

miercuri, 18 august 2010

O firmă cu un angajat face zebre de milioane de euro

Romania trebuie salvata!
Adevarul.ro
Silviu Brumă Adina Ştefan
Miercuri 18 aug 2010


LOVITURĂ Sea Estero Construct SRL este firma care a instalat cele 64 de „treceri de pietoni inteligente” din Bucureşti, deşi la Registrul Comerţului figurează cu un singur angajat. Micuţa firmă patrontă de italianul Umbrico Roberto are sediul social la etajul unu al unui bloc de pe strada Nicolae Iorga. Primăria Capitalei i-a umplut însă visteria cu 5,5 milioane de euro.

MAI CITIŢI ŞI:
Vedeţi cum funcţionează o trecere de pietoni de 86.000 de euro!
Trecerile de pietoni inteligente, instalate de o firmă de apartament

Zebrele solare care au fost montate anul acesta în Capitală au atras atenţia bucureştenilor, fie ei şoferi, fie pietoni. Aceasta a fost şi intenţia municipalităţii atunci când a plătit 86.000 de euro pentru o astfel de trecere de pietoni luminoasă, însă oamenii se întreabă dacă trebuia să se cheltuiască atâţia bani din bugetul local în an de criză.

Răspunsul vine din stradă, acolo unde modernele zebre au început să se defecteze, iar şoferii să le ignore, deoarece senzorii de mişcare la care reacţionează sistemul luminos se declanşează prea uşor. Mai mult, accidentele nu au scăzut în zonele unde au apărut trecerile alimentate cu panouri solare.

Fără concurenţă
În aceste condiţii, faptul că firma care a încasat 5, 5 milioane de euro pentru montarea acestor „porţi galactice” a primit contractul fără a avea concurenţă vine ca o cireaşă pe tortul aranjamentelor pe bani publici.



Sea Estero Construct SRL funcţionează într-un bloc de firme de apartament


Norocoasa companie este Sea Estero Construct SRL, o firmă înfiinţă în luna aprilie a anului trecut. Cei doi asociaţi, persoane juridice italiene, au pus împreună un capital social de aproximativ 225.000 de euro şi au înfiinţat sediul social la etajul unu al unui bloc de pe strada Nicolae Iorga.
Potrivit Registrului Comerţului, italienii au angajat o singură persoană şi au dat drumul la afacere.

Peste doar trei luni societatea comercială a reuşit să prindă un contract de peste 5,5 milioane de euro, cu Primăria Capitalei.
Municipalitatea i-a atribuit în luna iulie 2009 un contract pentru montarea tuturor trecerilor de pietoni solare din Bucureşti, fără licitaţie electronică.

irma Sea Estero Construct SRL a fost singurul participant la licitaţia deschisă, „organizată“ de municipalitate, şi bineînţeles că şi câştigătorul.

Potrivit reprezentanţilor firmei, trecerile inteligente ar trebui să ne ţină aproximativ 20 de ani. Perioada de garanţie este de doi ani. „Dacă se strică vreuna noi o facem imediat. Oricum, le verificăm cam o dată la o săptămână pe toate“, a declarat, pentru „Adevărul“, Marius Dobrică, reprezentant al SC Sea Estero Construct SRL.

Defecţiuni la câteva zile de la instalare
Cu toate aceste o astfel de trecere de pietoni inteligentă, situată pe Şoseaua Bucureşti – Târgovişte, s-a stricat de mai bine de două luni, la doar câteva zile de la instalare. Becurile aferente se aprind încontinuu, nu doar atunci când vor pietonii să traverseze strada.

Sea Estero Construct, o firmă de bloc

Sediul firmei Sea Estero Construct SRL este situat într-o zonă selectă a Capitalei, pe strada Nicolae Iorga nr.13, la etajul 1 al unui imobil modern de birouri. La adresa menţionată, într-o curte comună, sunt două blocuri cu patru etaje, renovate şi modernizate, care adăpostesc mai multe firme plătitoare de chirie. Tot în această curte se află parcată şi maşina cu număr de Italia a celor de la Sea Estero Construct.

După cum au observat vecinii de pe stradă, de obicei, la biroul firmei Sea Estero Construct SRL vin în fiecare zi două secretare tinere, românce, şi doi bărbaţi italieni. „Sunt oameni civilizaţi, spun întotdeauna Bună ziua”, a declarat portarul imobilului. „Cred că acum sunt plecaţi în concediu pentru că nici ieri şi nici astăzi nu a venit nimeni la birou, aşa că ziarele lor, pe care le cer în fiecare zi, au rămas la poartă”, a mai zis paznicul imobilului.

vineri, 13 august 2010

În plină criză,

Romania trebuie salvata!
Cotidianul.ro

În plină criză,
Primăria Timişoara aruncă bani pe fântâni arteziene şi gutui japonezi

Aflată şi ea în plină criză financiară, Primăria Timişoara are datorii de milioane de euro la regiile aflate în subordinea sa, dar aruncă banii din bugetul local pe mofturi de imagine. Ultimele cheltuieli de acest gen s-au făcut pe gazon importat din Ungaria, gutui japonezi ornamentali şi o fântână arteziană. Pentru o „comunicare facilă cu cetăţenii", administraţia municipală pregăteşte un milion de euro ca să monteze panouri electronice în cartierele din oraş.

„Orice investiţie în mediu este oportună"

Deşi nu face parte din primele zece priorităţi ale oraşului, Primăria Timişoara a scos din vistierie aproape două miliarde de lei vechi pentru reabilitarea unui părculeţ de cartier. Banii, folosiţi pentru achiziţionarea de gazon de import, gutui ornamentali şi reabilitatea unei fântâni arteziene, au intrat în conturile firmei private Drufec Cons CF, abonată la banii timişorenilor. Cu aceiaşi bani se puteau reface zeci de zone verzi, lăsate de izbelişte, de-a lungul unor drumuri renovate de primărie în anii trecuţi. Suma cheltuită putea fi utilizată şi la îndepărtarea pământului, pe câţiva kilometri, de pe bordurile de la marginea drumurilor asfaltate. Acest pământ produce noroi pe carosabil, după fiecare ploaie, iar când se usucă se transformă în tone de praf, ceea ce face ca aerul să devină irespirabil în oraş. De altfel, măsurătorile efectuate de la începutul anului, de către Autoritatea de Mediu, au scos la iveală faptul că Timişoara se confruntă constant cu depăşiri mari ale nivelului prafului în aerul respirat.

„Păi şi crearea de noi spaţii verzi contribuie la reducerea poluării. Dacă investiţia a fost sau nu oportună, eu spun că ea a fost prevăzută a se realiza, iar eu îmi doresc ca în Timişoara să se facă cât mai multe parcuri. Aşa că orice investiţie în mediu este oportună", spune Adrian Orza, viceprimarul Timişoarei. El a mai precizat că anul acesta se vor reface în oraşul de pe Bega doar două parcuri, spre deosebire de anul trecut, când au fost recondiţionate şase dintre ele. Orza nu a dorit să comenteze faptul că lucrările de reamenajare a unor parcuri sunt executate de peste 10 ani, cu precădere, de aceleaşi firme private şi care continuă să încaseze sute de mii de euro, din bani publici, în plină criză economică. Gutuiul japonez este un arbust ornamental care înfloreşte în luna martie. El are nevoie de o îngrijire specială pe timp de iarnă, dar rezistă la temperaturi foarte scăzute.



Publicat acum 4 ore si 52 minute Sergiu Miat