marți, 3 februarie 2009

Ţeapa lui Felix: pariu că nu se câştigă?

„Asigurarea” premiului la Londra are o relevanţă aparte: şi organizatorii mizează pe faptul că milionul nu va fi acordat. Trustul Adevărul Holding a trimis sesizări către mai multe autorităţi ale statului prin care cere întreruperea concursului organizat de „Gazeta Sporturilor”.
Interesant este faptul că Intact încearcă să-şi impresioneze cititorii cu mesajul că milionul promis este „asigurat de una din cele mai importante instituţii de asigurări din Marea Britanie”. Trustul familiei Voiculescu a apelat la firma J.P. Everhart pentru „a-şi asigura” milionul de euro. Practica este una destul de folosită în Marea Britanie, obişnuindu-se să se asigure sumele implicate în concursurile în care posibilitatea de câştig este foarte mică. Aşa cum este şi cazul competiţiei „Meciul pentru un milion de euro”. Surse din cadrul Comisiei pentru Supraveghere a Asigurărilor au explicat că există mai multe modalităţi de asigurare a sumelor implicate în concurs. Una dintre ele este plata către asigurator a unui procent din „potul cel mare”.
În caz că premiul va fi câştigat, asiguratorul se angajează să plătească întreaga sumă pusă în joc. O a doua posibilitate este ca, în cazul în care premiul va fi câştigat, asiguratorul să acopere suma de un milion de euro, urmând ca asiguratul să returneze potul în mai multe tranşe.Compania care editează „Adevărul” şi „Click!” acuză cotidianul sportiv editat de Intact de concurenţă neloială şi publicitate înşelătoare .
Şansă de 0,8% pentru un milion
Adevărul Holding a luat atitudine în urma constatării similitudinilor dintre concursul ClickMania, promovat de ziarul „Click!”, începând din data de 14 ianuarie, şi cel anunţat de „Gazeta sporturilor” pe 30 ianuarie. Ambele publicaţii folosesc sintagma „1 milion de euro”, însă „Click!” este cel care a venit prima oară cu această ofertă. Motivele prezentate de Adevărul Holding vizează atât publicitatea înşelătoare, cât şi concurenţa neloială. Prima prevedere pe care „Gazeta” o încalcă este efectuarea publicităţii înşelătoare, prin modul neclar de prezentare a premiilor. În oferta de prezentare se lasă impresia că un cititor norocos va primi un milion de euro, deşi în realitate posibilitatea este de 0,8%. În plus, conceptul de „premiu de 1 milion de euro”, efectuat de GSP, utilizează conceptul folosit de „Click!”, încălcând astfel principiul publicităţii comparative interzise pe piaţa TV din România. Mai mult, „Gazeta” a dat dovadă de concurenţă neloială faţă de „Click!”, fiind concepute special cu scopul de a diminua impactul concursului ClickMania pe piaţă.În consecinţă, Adevărul Holding se consideră prejudiciat în mod direct de această iniţiativă a „Gazetei sporturilor” şi solicită întreruperea concursului „Meciul pentru un milion de euro”.
Redacţia Adevărul Data: 3 feb 2009

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu