Romania trebuie salvata!
Cotidianul.ro
Fostul secretar de stat la Transporturi Marin Anton, viitor secretar de stat la Ministerul Mediului, şi-a trimis săptămâna trecută la Constanţa doi subalterni pentru a face presiuni asupra comisiei de licitaţie de la Portul Constanţa să nu pună în practică o hotărâre definitivă şi irevocabilă. Motivul: hotărârea Curţii de Apel Constanţa strică apele clientelei de partid. În afacerea de 140 de milioane de euro de la Portul Constanţa mai sunt implicate şi alte nume precum cel al directorului Portului Constanţa, Ion Bălan, al directorului tehnic, Emil Banias, şi al senatorului PDL Mircea Marius Banias.
Surse apropiate comisiei de licitaţie susţin că oamenii lui Marin Anton nu au dorit să lase o dispoziţie scrisă în acest sens, fapt care i-a făcut pe unii membri ai comisiei să se întrebe dacă e bine sau nu să se asculte sfatul lui Marin Anton. "Anton a plecat de la Ministerul Transporturilor aşa că poate ar fi mai bine să nu ascultăm de sfatul lui mai ales că în faţa DNA noi răspundem, nu el", ne-a declarat unul dintre membrii comisiei de licitaţie, care a dorit să-şi păstreze anonimatul.
Totuşi, chiar dacă se va face dreptate şi hotărârea Curţii de Apel Constanţa va fi pusă în practică, Marin Anton vrea să joace tare cu viitorii câştigători. Mai ales că aceştia vor avea nevoie de avize de la Ministerul Mediului, acolo unde Marin Anton va fi numit de Boc secretar de stat. "Aşa este, vă confirm că voi ajunge secretar de stat la Ministerul Mediului şi Pădurilor. Nu mi-au fost încă delegate atribuţiile şi nici nu ştiu când va fi făcută numirea. Tot ce ştiu este că voi merge la ministrul Borbely şi voi aştepa să-mi stabilească responsabilităţile", a declarat, marţi, pentru Mediafax, secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Marin Anton.
Întrebat de cotidianul.ro despre vizita făcută de subalterni la Constanţa, Marin Anton ne-a declarat: "Aveţi o informaţie eronată. N-am trimis nici un om. Interesul meu este ca să înceapă cât mai repede lucrările la Portul Constanţa, mai ales că este vorba despre bani europeni. Știu că în acest moment există o contestaţie depusă la instanţă cu privire la acea licitaţie".
Secretarul de stat a rămas surprins de faptul că există deja o hotărâre definitivă şi irevocabilă dată de Curtea de Apel Constanţa în ceea ce priveşte licitaţia de la Portul Constanţa. "Personal nu ştiam acest fapt. Dacă este adevărat, ea trebuie pusă în practică imediat", a mai declarat Anton pentru cotidianul.ro.
Răspunsul lui Marin Anton nu justifică interesul manifestat de acesta pentru licitaţia de la Portul Constanţa mai ales că s-a interesat îndeaproape de modul în care a decurs licitaţia pe toată perioada derulării ei. De asemenea, Anton nu a răspuns la întrebarea de ce conducerea Portului Constanţa a contestat hotărârea Curţii de Apel Constanţa cu toate că ea trebuia să nu fie interesată de câştigătorul licitaţiei, ci de execuţia lucrării.
Menţionăm că acum trei luni conducerea Portului Constanţa a organizat o licitaţie în valoare de 140 de milioane de euro, bani daţi de Uniunea Europeană, pentru lărgirea portului. În urma licitaţiei a fost scoasă câştigătoare firma Josef Mobius Bau AG (Germania). Dar cum firma nu a îndeplinit condiţiile din caietul de sarcini, Curtea de Apel Constanţa a dat acum două săptămânii o hotărâre judecătorească şi definitivă în urma căreia firma Mobius a fost scoasă de la licitaţia de la Portul Constanţa. Iar acest fapt a stricat "ploile" directorului Portului Constanţa, Ion Bălan, directorului tehnic, Emil Banias, şi senatorului PDL Mircea Marius Banias.
Toţi trei sunt asociaţi în firma Euro Shiping Services SRL, care are drept obiect de activitate transporturi maritime şi costiere de marfă. În schimbul susţinerii firmei Mobius la licitaţia de la Portul Constanţa, firma senatorului Banias şi a directorului Bălan urma să primească din partea firmei germane dreptul de a transporta materialele necesare pentru lărgirea portului. Şi este vorba despre 3,5 milioane de tone de materiale (rocă pentru digul de larg care are drept scop domolirea valurilor mării pe timp de furtună), care la un profit de câţiva euro pe tonă înseamnă o sumă frumuşică de ordinul a milioane de euro.
Publicat acum 10 ore si 27 minute Dan Odagiu
Anul 1989 a fost unul de rascruce pentru Republica Socialista Romana. Din iarna lui '89, s-a schimbat toata istoria est-europeana. De atunci, poporul roman a ramas prins intre securistii si oamenii destepti(ex: Familia Becali, Iliescu, Nastase, Vanghelie, Patriciu, Tariceanu,Basescu, etc). Am trecut de la comunism la democratie. Acestia ne-au subjugat si au vandut tara, practic am ajuns sclavii lor. Oare, cand o sa scapam si de sclavagism?
Domnilor reporteri aduceti la cunostiinta opiniei publice si date despre ofertele de lucrari ale firmelor contestatare ca sa avem un termen de comparare, ca de critici fara termen de comparatie s-a cam saturat cititorul!
RăspundețiȘtergereCare sunt lucrarile similare efectuate de Grup Servicii Petroliere de exemplu ca din cunostiintele mele umile aceasta Firma nu este specialista in constructii hidrotechnice, iar firma olandeza care s-a inscris la licitatia portului nu a executat personal lucrari de seama celei licitate la Constanta ci o alta firma care are un nume asemanator!Domnilor ziaristi scoateti adevarul la lumina, nu va lasati pacaliti de afirmatiile celor care platesc anunturi mincinoase!
De cine trebuie salvata Romania?
RăspundețiȘtergereDe firmele romane de genul GSP care vor sa faca un dig de larg fara sa fie specialista in astfel de lucraria si se aliaza cu altele care cica ar fi specialiste dar asa nestiutoare sunt ca trebuiesc conduse de lideri care habar nu au ce sunt constructiile hidrologice sau de firme olandeze falimentare care umbla dintr-un proces intr-altul la nivel mondial?
Romania trebuie salvata de țepari și de hoții de politicieni care dirijează banii în afaceri dubioase.
RăspundețiȘtergereCum o sa arate Romania peste 20 de ani cu acești oameni?