miercuri, 26 august 2009

Udrea a plătit 10.000 de euro ca să joace tenis cu Ilie Năstase

Romania trebuie salvata!

Cotidianul.ro
25 Aug 2009 Lucian Gheorghiu

Ca şi în cazul concertului Bregovic de la Mangalia, Ministerul Turismului a plătit la Paris o prestaţie de care putea să beneficieze fără nici un efort financiar. La audierea de ieri din Comisia „Udrea“, Amalia Năstase i-a tratat cu dispreţ pe deputaţi.
Ministerul Turismului i-a plătit lui Ilie Năstase 10.000 de euro pentru a participa la lansarea programului de promovare turistică „Romania - Land of Choice“, care a avut loc pe 5 iunie a.c. la Paris. Pentru aceşti bani, Ilie Năstase a susţinut, pe un teren special amenajat în faţa primăriei din capitala Franţei, un meci demonstrativ cu americanul Peter McNamara, a avut un schimb de mingi cu ministrul Elena Udrea şi a participat la o sesiune de autografe. Plata a fost legală, dar, se pare, inutilă. Cotidianul a descoperit că meciul demonstrativ dintre Năstase şi McNamara era de mai multă vreme programat să se desfăşoare, în cadrul acţiunii de promovare a Federaţiei Franceze de Tenis (FFT), „Roland Garros dans la ville“, acţiune aflată la cea de-a doua ediţie.

La această acţiune, care are drept scop promovarea turneului de Grand Slam de la Roland Garros, au participat jucători înscrişi în turnelul veteranilor, precum şi jucători în activitate, participanţi la cunoscutul turneu de tenis.
Conform site-ului FFT, data de 5 iunie chiar era denumită „Ziua Ilie Năstase“. Cu alte cuvinte, indiferent dacă Ministerul Turismului îl antama sau nu pe Ilie Năstase, acesta oricum ar fi evoluat în ziua respectivă în meciul demonstrativ de pe terenul din faţa primăriei Parisului, pentru că era programat cu mult timp înainte şi, probabil, prestaţia sa figura şi în vreun contract cu federaţia franceză. Cu toate acestea, Ministerul Turismului i-a plătit 10.000 de euro lui Ilie Năstase.

Această plată făcută de Ministerul Turismului nu a scăpat deputaţilor din Comisia „Udrea“, care ieri au audiat-o pe Amalia Năstase (şi pe asociatul ei) în calitate de manager al firmei SC Eventures Concept Solution, firmă care a câştigat contractul pentru acţiunea de la Paris. Cu acest prilej
s-a constatat că lansarea de la Paris a programului „Romania - Land of Choice“ nu a reprezentat un eveniment organizat 100% de Ministerul Turismului (într-un comunicat oficial din 4 iunie a.c. scria negru pe alb: „Evenimentele organizate de Ministerul Turismului pentru a marca acest moment se vor derula în intervalul 12.00-17.00, pe esplanada primăriei Parisului, în prezenţa Nadiei Comăneci şi a lui Ilie Năstase“ - n.a.). Practic, Ministerul Turismului s-a „lipit“ de o manifestare organizată de francezi, a pus câteva bannere, a împărţit materiale promoţionale, a prezentat-o pe Elena Udrea în postură de jucătoare de tenis şi a prezentat un scurt program folcloric susţinut de un ansamblu format din 14 persoane.

Reţeta nu a fost una deloc nouă. Cu doar o lună înainte, de 1 şi 2 mai, şi Monica Iacob-Ridzi anunţa cu surle şi trâmbiţe organizarea la Costineşti de către MTS a Zilelor Tineretului. În realitate, MTS s-a „lipit“ cu câteva bannere şi materiale promoţionale de un eveniment al MediaPro Pictures.

Pe parcursul audierii, deputaţii din comisie au atras atenţia asupra faptului că sunt foarte multe asemănări între caietul de sarcini elaborat de MT şi propunerea creativă - făcută cu o lună înainte - a firmei Eventures. Amalia Năstase nu numai că a admis posibilitatea ca MT să se fi inspirat din propunerea creativă la elaborarea caietului de sarcini, dar a menţionat că în situaţia în care Eventures ar fi pierdut contractul ar fi dat în judecată ministerul pentru drepturi de proprietate intelectuală. Din declaraţiile Amaliei Năstase mai este de menţionat că firma Eventures a făcut cu multe zile înainte reţinerea locurilor pentru Paris la Tarom şi chiar a pregătit materialele promoţionale care ulterior s-au regăsit în caietul de sarcini. „Este normal să procedăm aşa, pentru că noi ne pregătim întotdeauna să câştigăm licitaţia“, a spus Amalia Năstase, deşi până în prezent firma ei (înfiinţată în toamna anului trecut) nu a mai avut contracte cu statul.

Cheltuielile MT de la Paris

• Transport aerian ansamblu folcloric - 2.288 de euro
• Servicii transport agenţie - 648 de euro
• Transport terestru - 1.075 de euro
• Cazare grup folcloric - 1.200 de euro
• Cazare agenţi - 2.400 de euro
• Materiale promoţionale - 6.000 de euro
• Roll-up, bannere, spider - 5.000 de euro
• Inserţie publicitară în revistă de specialitate - 3.500 de euro
• Invitaţii - 1.000 de euro
• Ilie Năstase - 10.000 de euro
• Nadia Comăneci - 8.550 de euro
• Grup folcloric - 2.800 de euro
• Hostese şi promoteri - 2.300 de euro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu