marți, 1 septembrie 2009

Fie criza cît de rea, fiţele sînt tot aşa. Cît casa!

Romania trebuie salvata!

Catavencu.ro
31 Aug 2009 | Biroul de Moravuri Usoare

Noi ne-am străduit. Am întrebat în stînga, în dreapta, în cele patru puncte cardinale ale Dorobanţilor şi, mai ales, am sperat. Degeaba: şmecherii n-au dat faliment. Criza nu i-a băgat în şomaj tehnic, nu i-a dat afară din cluburi, nu le-a micşorat stomacul (lucrat bine la sală) de la foame. Dimpotrivă: după aproape un an de recesiune şi, mai ales, o vară de relaş financiar, la mare, am tras linie şi am constatat că, în general, fiţele sînt tot acolo. Iar băieţii tot aşa. Pregătiţi-vă să vă enervaţi.


Vip Room, pămînt românesc

Prima dare de seamă am făcut-o noi în primăvară, cu ocazia unui supliment sugestiv intitulat Top 30 - Şmecherii de Dorobanţi.
Ultima numărătoare au făcut-o ei singuri, acum cîteva săptămîni, la Saint Tropez, unde au organizat o tradiţională petrecere monstru, tipic românească. Locaţia? Vip Room (Residence du Nouveau Port, 83990), un club de mega-fiţe frecventat de românii care s-au plictisit de Bamboo şi de paparazzii de la poartă.

Au semnat condica Elan Schwartzenberg, Oana Roman, Ovidiu Zegheru, Codin Maticiuc, recte Poponeţ, Anna Lesko, Florin Moldoveanu, Delia, Ilie şi Amalia Năstase, Pepe Berciu, Bogdan Fraedrich, Luminiţa Anghel. Mai pe limba noastră, cînd te duci la Saint Tropez, te duci ca la White Horse în Dorobanţi: “Dă-mi ce am servit şi ieri.” În română, normal, că în timp începi să-ţi faci prieteni la bar. În rest, la Vip Room programul a fost, şi anul acesta, plin de neprevăzut şi relaxare fiscală: s-a dansat pe mese, s-a făcut baie cu şampanie, s-au alergat fetiţe pe nisipul alb şi, normal, s-au comandat tone de fructe de mare. Toată lumea bună ţine la aparenţe şi siluetă.


Poponeţ, cu elicopterul la Saint Tropez

E drept, amicul Poponeţ dădea, deunăzi, semne de oboseală. În primăvară, se gîndea să-şi vîndă Ferrari-ul 430. Din pricina crizei mondiale, n-a găsit cumpărător. Deci ce să facă săracu’ Codin? Merge bine mersi, tot cu el. E drept, cu Raluca Lăzăruţ a avut o relaţie modestă, specifică recesiunii: a scos-o-n lume doar la Rex, în Mamaia (banal, previzibil, vag economicos), iar în Bucureşti a dus-o într-o seară la teatru, unde biletele erau atît de ieftine că Poponeţ a crezut că vînzătoarea face mişto de el. Dar aici s-a terminat filmul economiei mondiale: cum s-a întors Anna Lesko în peisaj, cum s-au înturnat amîndoi la Monte Carlo. Drept cadou pentru că s-a lăsat părăsită de Elan fără să facă mai mult de două crize de nervi, Anna a primit de la Poponeţ nişte bilete VIP (haleală şi şampanie incluse) la două concerte de suflet: Simply Red în Monte Carlo (750 euro) şi U2 la Nisa (700 euro).

Apoi, a expus-o puţin prin Bamboo Mamaia, ca să vadă toată lumea că-şi permite încă un astfel de exemplar feminin care ar băga în faliment orice întreprindere de stat cu profit. La începutul lunii august, criza mondială i-a surprins pe Anna şi Poponeţ la Saint Tropez. Unde nu erau singuri, c-ar fi fost prea ieftin: i-au însoţit Florin Moldoveanu (biznismen, fost patron al clubului Bonsai şi, în paranteză fie spus, bărbat însurat) şi amanta lui oficială, Delia Matache (fostă cîntăreaţă la N&D). Spectacolul a fost deplin: după o banală cursă aeriană Bucureşti – Nisa, pe aeroport i-a aşteptat, la scară, un elicopter închiriat din vreme, pe cîteva mii de euro. Care i-a debarcat frumuşel la destinaţia finală: Saint Tropez. Intrarea în fiţele europene trebuie făcută la marea artă.


Erbaşu, contraexemplul care confirmă regula

Alexandru Erbaşu a avut decenţa să păstreze nişte aparenţe. Fratele lui, Cristian (adevăratul moştenitor şi administrator al problemei) declara în iunie a.c. presei de specialitate că, în contextul crizei, Grupul Erbaşu e nevoit să se orienteze către segmentul comercial agricol, investind într-o fabrică de procesare a laptelui de lîngă Tîrgovişte. Alex, dimpotrivă, tăcea mîlc de fiecare dată cînd venea vorba despre destinaţia lui de vacanţă. Cum spuneam, din decenţă: era vorba despre Pula. Un oraş mai degrabă modest din Croaţia, în ciuda dimensiunilor mari. Aici, a plecat cu gaşca. Pe manechinul Raluca Arnăutu, iubita oficială, a lăsat-o acasă. Din zgîrcenie pură sau calcul matematic: fără iubită, creşteau şansele să agaţe şi Alex ceva ieftin. Nici Croaţia nu mai e ce-a fost odată. Supărată că nu vede Pula, Raluca l-a părăsit.


Mamaia îşi creşte, bine mersi, nepoţeii

Iniţial, ne gîndeam că şmecherii care au rămas pe metereze, la Mamaia, au procedat corect, din punct de vedere economic. Pe praful ăsta, parcă nu merita să mai faci plajă într-un mall din Dubai. Practic, la Hotelul Rex preţurile unei camere duble au variat de la 240 de euro pe noapte la 600. Asta nu e criză, e de-a dreptul tupeu. La noul hotel Vega, cea mai căutată destinaţie de cinci stele din Mamaia, a fost la fel de scump (ca dracu’). Dar a prezentat un enorm avantaj pentru cunoscători: la restaurant cînta Paula Seling, iar hotelul era decorat, mă-nţelegi, Feng Shui. Gradul de ocupare al celor două hoteluri de lux a depăşit, în general, 90%.

Fără să fie afectat de bun simţ, fabulosul Costeluş Căpuneanu şi-a făcut programul obişnuit. S-a plimbat în mare cu jeepul lui amfibie de 50.000 de euro, asta pentru că Murcielago era parcat în faţă la Rex, iar Porschele era în Bucureşti. Au lipsit doar tradiţionalele (anul trecut) bătăi cu şampanie franţuzească, ziua sau noaptea, pe plajă – un trend de lux, importat de la Saint Tropez. Dar, mă rog, cînd toată ţara face economie, trebuie să tai şi tu, şmecherul, din ceva: din bugetul de şampanie. Nu-i nimic: îţi rămîne aproape intact ăla de femei. Întrebaţi-l pe Bogdan Syda, care – în virtutea unor vechi obiceiuri de consum – se afişa deunăzi cu Elena Băsescu la Mamaia. Sau pe Ramona Gabor, cum s-a descurcat vara asta cu Gabi Bădălău, fiul fostului prefect de Giurgiu, Nicolae Bădălău.


În cafenele şi cluburi rămîne cum am stabilit

Criza mondială a declanşat, cu siguranţă, ceva: o isterie a previziunilor sumbre. La începutul verii, nişte specialişti ne anunţau că e nasol şi că jumătate din cafenelele de fiţe din Dorobanţi vor da faliment. Rezultatul: n-au dat. Dimpotrivă: în vara asta, s-au mai deschis vreo 20, pe Smîrdan. Asta la Bucureşti. La Bamboo Mamaia au cîntat, pe rînd, Busta Rhymes, Lil’ Kim, Shaggy, Ja Rule, Fo Rida şi Kelly Rowland. Numai Lil’ Kim i-a costat pe organizatori 100.000 de euro. Nu ştim exact cît (profit) a făcut noul Le Gaga, un club-terasă în mega-vogă la nivel înalt, recent deschis în Herăstrău de acelaşi Joshua Castelano, patronul de la Bamboo. Dar am fost recent în documentare şi trebuie s-o spunem: e full. Şi n-am văzut la mese un singur specialist în piaţa de capital. E drept, deschiderea filialei Bamboo din Dubai a fost amînată. Dar motivul nu pare a fi exclusiv financiar şi ţine, mai degrabă, de unele neînţelegeri de principiu cu partenerii arabi. Poate sînt neînţelegeri privind balerinele.


Plăpcianu şi ai lui, cascadorii fiscului

Nu, nu e cazul să vă îngrijoraţi nici pentru Cătălin Plăpcianu (numărul 1 în Top 30 – Şmecherii de Dorobanţi). El rămîne moţ pe tronul lui, din ce baie vrea el, că încă îşi permite. De cînd a venit criza peste noi, oamenii obişnuiţi, i-am surpris lui Plăpcianu un singur gest de normalitate: în februarie a.c., şi-a vîndut bunătate de Vertu, din aur masiv, în valoare de 25.000 de euro, pentru a participa şi el financiar la sponsorizarea unui grup de chinezi muritori de foame, care, afectaţi de recesiunea în domeniul imobiliar, protestau zi şi noapte în faţa Ambasadei Chinei din Bucureşti.

Nici Nicola, om de afaceri libanez şi (mai nou) fostul iubit al Ginei Pistol, nu se simte mai rău. A dat şi el o tură regulamentară pe la Saint Tropez, apoi a bifat o lungă vacanţă în Grecia, alături de Ginuţa. Între timp, a vîndut revista SPY unui colecţionar, ca să facă rost de banii de buzunar care nu mai curgeau ca la robinet din administrarea licenţei Vertu în România.


Claudiu Pătraşcu, un singur om care confirmă criza

În final, vă spunem că, totuşi, am găsit undeva o criză financiară. Stătea la masă cu amicul Claudiu Pătraşcu, amicul numărul unu al lui Poponeţ, care reuşeşte acum performanţa de a sta în cafenele cu o apă minerală în faţă, avînd mutra preocupată o unui tip care chiar munceşte. Doar pe Pătraşcu recesiunea l-a lovit în plin. În cîteva luni, a trecut de la statutul de client favorit al lui Joshua Castelano (ultima aniversare organizată în Bamboo l-a costat 40.000 de euro) la cel de angajat (PR, organizare de evenimente şi alte mărunţişuri), pe vreo mie şi ceva de euro pe lună. Anul ăsta, pe 19 august, Claudiu şi-a serbat ziua la terasa bucureşteană Bonton by Marie Celeste. Bugetul a fost modest, pe gustul analiştilor economici: 5.000 de euro.

De plecat, n-a plecat nicăieri în vacanţă. Dimpotrivă: după ce şi-a închis, din lipsă de clienţi, atelierul de tunat avioane de la Ferrari şi Lamborghini, Pătraşcu s-a dedicat trup şi suflet organizării de party-uri cu manechine în bikini. I-au ieşit, cu chiu, cu vai, trei evenimente. La toate capul de afiş a fost Ramona Gabor, ceea ce spune multe despre mersul afacerii pe podium. În rest, viaţa e grea: manechinul Roxana Ilie l-a părăsit, în scîrbă, chiar de ziua lui. Probabil nu mai suporta nici ea să vadă cîtă criză încape în Claudiu Pătraşcu. Dacă acum doi ani conducea cel mai tunat Lamborghini din Bucureşti, acum se mulţumeşte cu un amărît de Renault, care măcar merge. Ştim şi noi, însă: cu o singură floare nu se face primăvară. Sperăm că, pînă în martie-aprilie anul viitor, Poponeţ îşi va găsi şi el locul meritat în istorie. Şi, nu în ultimul rînd, tiribomba potrivită, care să ne ungă şi pe noi pe suflet.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu