miercuri, 18 noiembrie 2009

BRD si BCR «taxeaza» cu 100 milioane de euro, imprumutul acordat Companiei de Autostrazi

Romania trebuie salvata!


Compania de Autostrazi va plati aproximativ 100 milioane de euro, sub forma de dobanzi si comisioane la imprumutul de 187,5 milioane de euro, contractat de la BCR si BRD-Groupe Société Générale. Aceste costuri reprezinta dobanda de aproape 8% în euro, comisioane, plus alte dobanzi neincasate din garantia bancara. Pentru un imprumutul obtine, CNADNR un prezentat o garantie bancara, în valoare de circa 20 milioane de euro pentru îngrijire Bancile nu platesc nici o dobanda. Surse avizate spun ca Bancile pot castiga milioane de euro, în conditiile în îngrijirea s-ar FOLOSI de banii din cont.♦ Conform graficului de rambursare o creditului atasat la Contractul de imprumut, numai dobanda totala ce va fi achitata de CNADNR se ridica la peste 53 milioane de euro. De la 1 februarie 2010 pana la 1 aprilie 2011, dobanzile lunare la credit vor fi în suma de circa 1,1 milioane de euro. Compania de Autostrazi imprumuta poate, din prima tragere, cel putin 100 milioane de euro. În prezent, CNADNR nu poate efectua la prima tragere Pentru ca exista o contestatie depusa la Curtea de Apel. În contract este precizat ONU termen de gratie pana la 1 aprilie 2011.♦ Principalul beneficiar al imprumutului va fi «Regele asfaltului», Dorinel Umbrarescu. Firma acestuia, UMB Spedition, detine aproape o Treime din lucrarile de reparatii, intretinere si deszapezire un drumurilor nationale, pentru alocati de îngrijire sunt peste 50 milioane de euro de credit DIN. De asemenea, Umbrarescu asteapta achitarea facturilor si pentru reparatiile drumului naţional Deva-Arad. Imprumutul contractat de CNADNR va fi folosit si pentru refinantarea unui credit mai vechi contractat de la BCR, în valoare de 50 milioane de euro. Directorul general al CNADNR, Dorina Tiron, nu ar fi putut sa contracteze acest imprumut daca nu ar fi recurs la o "inginerie financiara». Cu trei zile inaintea semnarii imprumutului cu BCR-BRD, Dorina Tiron sa asigurat ca se indeplinesc conditiile precedente ale contractului de credit. Mai precis, Contractul de imprumut de la BCR si BRD nu s-ar fi putut semna daca Compania de Autostrazi avea angajat un contract de finantare prin bilete la ordin pentru Modernizarea DN 67C Novaci-Sebes. "În 13 octombrie, la CNADNR o avut loc o Adunare Generala un Actionarilor prin grija sa ilegale decis ca Finanţarea contractului de modernizare un DN 67 C Novaci-Sebes sa treaca la Bugetul de Stat. În prezent, Finanţarea contractului de modernizare un DN 67 C este asigurata prin bilete la ordin emise de CNADNR, cu termen scadent in perioada 2010-2015 ", ne-au declarat surse oficiale. Potrivit acestora, Compania Nationala de Autostrazi nu ar fi putut sa se imprumute de la BCR, BRD si daca nu ar fi transferat Contractul de modernizare o drumului naţional Novaci-Sebes la bugetul de stat. "Modernizarea DN 67C garantata epoca de CNADNR. Nu exista Nici un act aditional intre Directia de Drumuri si Poduri Craiova si Romstrade, Compania de îngrijire modernizeaza DN 67C. Constructorul nici nu o fost consultat inainte de aceasta modificare contractuala ", ne-au declarat surse avizate. Potrivit acestora, directorul general al CNADNR, Dorina Tiron, un încărcat bugetul de stat cu peste 80 milioane de euro. "Nu se putea semna Contractul de imprumut cu BCR, BRD si daca nu era transferat Contractul de modernizare un DN 67C la bugetul de stat", ne-au mai spus Sursele citate. Dobanzi lunare de 1,1 milioane de euro, Chiar daca a trecut mai bine de o luna de la Semnarea contractului de imprumut dintre CNADNR si BCR-BRD, in prezent nu sa tras Nici un euro din Conturile celor doua banci. "Dupa Semnarea contractului ar fi trebuit sa fie trasa o prima Transa de bani. Creditul Trebuie luat pana la sfarsitul acestui an. Exista ONU termen de gratie pana la 1 aprilie 2011. De la 1 februarie 2010 pana la 1 aprilie 2011, Compania de Autostrazi va plati numai dobanzi lunare în valoare de circa 1,1 milioane de euro. Numai din Marja aplicabila de 6,97%, rezulta ca Statul plateste o dobanda de circa 53 milioane de euro, pana la sfarsitul anului 2016. Dobanda pentru acest credit este de circa 7%, plus Euriobor de 1,2%. În total, Compania de Autostrazi plateste o dobanda de circa 8%. FMI imprumuta bani cu o dobanda de circa 3%. Nu sa tras nici o Transa de bani Pentru ca exista o contestatie depusa de Societatea Romar Crescendo Business Group la Curtea de Apel. Aceasta societate o recuzat instanţă si urmeaza ca judecatorii de la Curtea de Apel sa stabileasca un nou termen ", ne-au mai explicat Sursele citate. Compania de Autostrazi un prezentat si o garantie bancara, în valoare de circa 20 milioane de euro. "Bancile bani castiga potul în conditiile în îngrijirea s-ar FOLOSI de banii din cont. Compania de Autostrazi nu primeşte Dobanda pentru cei 20 milioane de euro, de îngrijire Se află în Conturile de garantie ", ne-au mai explicat Sursele. Beneficiar Umbrarescu, PrincipalulCreditul contractat de CNADNR va fi utilizat si pentru refinantarea unui imprumut mai vechi contractat de la BCR, în 2005, în valoare de circa 50 milioane de euro. Din acest imprumut va avea de castigat Regele asfaltului Dorinel Umbrarescu, pentru ca UMB Spedition detine aproape o Treime din lucrarile de reparatii, intretinere si deszapezire un drumurilor nationale din România pentru alocati de îngrijire sunt peste 50 milioane de euro. De asemenea, Umbrarescu asteapta achitatea facturilor si pentru reparatiile drumului naţional Deva-Arad.Numai clauze impovaratoare pentru CNADNRConform clauzelor din Contractul de imprumut, Compania de Autostrazi ar putea achita anumite costuri ale imprumutului Majorate. "Sub rezerva prevederilor sub-sectiunii 13.2.3 (exceptii), imprumutatul va Plati agentului, pentru Beneficiul creditorului respectiv, în termen de trei zile lucratoare de la cerere, suma reprezentand costuri Majorate suportate de creditorul respectiv sau de un Afiliat sau Al Ca urmare o Modificarii sau aparitiei, dupa intrarea in VIGOARE o prezentului contract, un únor prevederi de lege, tratat, directiva, actul de regulament sau emanand de la o autoritate publica sau obligatorie Avand Forta, sau ca urmare o UNEI modificari în interpretarea sau Aplicarea acestora ", se arata în Contractul dintre CNADNR si BCR-BRD. În documentul citat este prinsa si clauză semnificativ Privind efectul negativ. "Aceasta clauză reprezinta al ONU eveniment, îngrijire în opinia rezonabila creditorilor sunt un efect al ONU de natura sa afecteze în mod substanţial imprumutatul, Bunurile si proprietatile negativ acestuia. De asemenea, aceasta clauză sunt influenţă în activitatea comerciala o imprumutatului sau situatia sa financiara. Efectul negativ semnificativ se refera si la imprumutatului Capacitatea de a-si îndeplini Obligatiile Documentele rezultand din data de finantare, veniturile rezultate din vanzarea rovinietei, în sensul diminuarii volumului acestora, de îngrijire (...), este de natura un afecta Indeplinirea de catre imprumutat un asumate obligatiilor în baza documentelor de finantare ", se mai arata in Contractul de credit.


Stefan Etves

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu