marți, 8 septembrie 2009

Oamenii lui Nemirschi dau vina pe firma care a primit 500.000 de euro

Romania trebuie salvata!

Gardianul.ro
Florina Andronache

♦ Comisia de ancheta in cazul “Nemirschi” a reluat ieri, dupa o luna de pauza, audierile privind legalitatea atribuirii fara licitatie, de catre Ministerul Mediului, a unui contract de 500.000 de euro firmei ARS Advertising, informatie dezvaluita de ziarul nostru. Sub tirul intrebarilor, administratorul firmei care a primit contractul de promovare a POS Mediu a spus ca nu-si aminteste daca a primit de la Ministerul Mediului o invitatie verbala sau scrisa pentru a veni la negocieri. Cu toate acestea, a primit dintr-un condei contractul de 500.000 euro.

♦ Totodata, administratorul ARS Advertising a evitat sa spuna care au fost sarcinile pe care firma le-a indeplinit prin contract. El a precizat, insa, ca partea de difuzare de publicitate, de care s-a ocupat firma Best Advertising, a fost una de furnizare servicii, si nu subcontractare, cum a dezvaluit un raport al Garzii Financiare. Marian Strachinescu, directorul Best Advertising, a justificat implicarea firmei in acest contract prin aceea ca avea de trei ani o intelegere cu ARS in privinta difuzarii de publicitate.

♦ Deputatii l-au audiat si pe fostul director al Directiei de implementare a fondurilor europene din Ministerul Mediului, Silviu Stoica, care a declarat ca firma ARS Advertising nu a anuntat autoritatile de implicarea unui subcontractor in promovarea POS Mediu. In schimb, reprezentantii Autoritatii pentru Reglementarea Achizitiilor Publice a aratat ca ministrul mediului, Nicolae Nemirschi, ar fi trebuit sa ia deja masurile ce se impun, avand in vedere ca s-a descoperit existenta subcontractorului.

Reprezentantii Best Advertising au recunoscut ieri, la audierile comisiei parlamentare de ancheta “Nemirschi”, ca au, de trei ani, o relatie de colaborare cu ARS Advertising pe contractele de difuzare de publicitate. “De 3 ani nu mai participam la acest tip de licitatii, pentru ca suntem furnizor media pentru ARS Advertising. Nu aveam de ce sa le facem concurenta. Banii ajung tot la noi”, a precizat Marian Strachinescu, director general al Best Advertising, la intrebarile deputatilor referitoare la faptul ca firma sa nu a fost interesata de licitatia privind promovarea POS Mediu.
El a adaugat ca majoritatea contractelor primite de la ARS Advertising erau incheiate cu institutii ale statului. Totodata, Strachinescu a negat ca ar fi subcontractori in cazul contractelor din 2008 si 2009 de promovare a POS Mediu, subliniind ca n-a avut nici o obligatie in raport cu Ministerul Mediului. “Am fost negociatori si intermediari pentru Ars Advertising”, a subliniat Strachinescu.
“Toate obligatiile au fost indeplinite de ARS Advertising. (...) Sunt 14 obligatii, iar un singur punct, cel referitor la difuzare, a fost indeplinit de Best Advertising”, a declarat Gabriel Stefanescu, administratorul ARS Advertising.

O afacere care nu putea fi ratata
In ciuda insistentelor deputatilor, Stefanescu nu a precizat public care au fost sarcinile pe care le-a indeplinit firma in contract. In schimb, a rezumat pe scurt modul in care a primit contractul, precizand ca nu-si mai aminteste daca solicitarea de continuare a contractului cu Ministerul Mediului in 2009 a venit verbal sau in scris. “Am participat la procedura de licitatie, am depus garantia, am castigat si ne-am asigurat ca s-a derulat campania pana la capat. Acum, campania este incheiata si asteptam banii”, a spus seful ARS Advertising.
Pe de alta parte, Marian Strachinescu, managerul Best Advertising, a spus ca nu a primit inca banii pentru serviciile de difuzare media, dar ca grosul acestora a mers catre presa. Desi initial a refuzat sa faca publica “matricea castigului firmei”, acesta a adaugat ca va face o lista privind modul in care au fost distribuite sumele. “Va spun in scris exact cati bani s-au dus la tv, radio, presa scrisa si cati au ramas la noi”, a replicat Strachinescu, dupa ce presedintele comisiei “Nemirschi”, Mircea Dusa, l-a atentionat ca are obligatia sa puna la dispozitie toate documentele necesare anchetei parlamentare.

UCVAP: „Este si alba, si neagra“
Comisia Nemirschi i-a pus ieri fata in fata pe reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice si pe cei ai Unitatii pentru Coordonarea si Verificarea Achizitiilor Publice din Ministerul Finantelor, care au avut pozitii diferite cu privire la contractul de 500.000 de euro, atribuit de Ministerul Mediului, fara licitatie, firmei ARS Advertising. UCVAP a declarat ca rapoartele lor sunt corecte si au fost intocmite fara presiuni politice. “Noi am verificat la un moment cand nu existau aceste presiuni si ne-am permis luxul de a fi impartiali”, a spus in fata comisiei Bogdan Olaru, directorul general adjunct al UCVAP, moment in care s-a ales din partea unui deputat cu porecla de “avocatul diavolului”.
Olaru a precizat ca, in raportul ANRMAP, Ministerul Mediului este sanctionat pe motiv ca nu a respectat procedurile si a încalcat art.122 lit. b si c din Ordonanta 34/2006, în timp ce, în toata procedura de negociere, Ministerul Mediului face referire la art. 122 lit.i“.
Ulterior, dupa interventiile deputatului Sulfina Barbu, reprezentantul UCVAP a spus, ezitant, ca, din punct de vedere profesional, considera ca în cazul acesta situatia poate fi calificata „si alba, si neagra“.
“Este o problema a UCVAP faptul ca nu si-au exprimat mai clar punctul de vedere si a lasat autoritatea contractanta sa-si asume raspunderea”, a declarat anterior Cristina Traila, presedintele ANRMAP, subliniind ca obligatia lor, dupa control, era sa aplice sanctiuni in functie de neregulile gasite in urma controlului. Institutia a concluzionat ca ministerul a atribuit contractele de promovare a POS Mediu cu incalcarea legii si a aplicat amenzi dure.

ANRMAP: Ministerul a atacat amenzile
Seful ANRMAP a aratat si ca Ministerul Mediului a luat atitudine impotriva amenzilor date de institutie. “Ministerul a atacat un singur proces-verbal. Din aceasta atitudine, înteleg ca singura problema e cuantumul amenzii, si nu încalcarea pe fond a ordonantei privind achizitiile publice”, a spus Traila.
Totodata, aceasta a aratat ca ministerul condus de Nicolae Nemirschi ar fi trebuit sa ia atitudine fata de existenta unui subcontractor, fapt interzis de lege. “In urma controlului nostru, nu rezulta ca ARS Advertising a subcontractat serviciile. Ulterior, din documentele care ne-au fost furnizate, s-a vazut acest lucru. Evident, in propunerea tehnica, ofertantul trebuia sa mentioneze acest lucru, iar autoritatea contractanta era obligata sa solicite existenta lor. Ministerul Mediului ar fi trebuit sa ia masurile care se impun”, a spus sefa ANRMAP.
In schimb, fostul director general al Autoritatii de Management a POS Mediu, Silviu Stoica, a precizat ca ministerul nu a cerut informatii firmei ARS Advertising legate de subcontractare. „Este obligatia contractorului sa faca acest lucru si, atât timp cât nu au facut acest lucru, noi nu aveam cum sa stim ca au subcontractat“, a spus Stoica.

Concurenta verifica piata publicitatii media
Presedintele Consiliului Concurentei a declarat ieri deputatilor ca sunt pe cale sa demareze un control cu privire la posibile intelegeri pe piata publicitatii media intre firmele ARS Advertising, ART Advertising si Best Advertising. “Ne intereseaza posibilele intelegeri intre firme, nu ce fac autoritatile contractante. Am primit in cursul lunii trecute o sesizare si am rugat ANRMAP sa ne transmita datele lor, iar in functie de acele informatii vom face analiza”, a declarat Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu